×

ورود گردشگران به منطقه آزاد انزلی ۲۱ درصد افزایش یافت

  • کد نوشته: 106933
  • ۱۴۰۳-۰۷-۱۵
  • 4 بازدید
  • ۰
  • سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی با اعلام این که این منطقه مقصد نخست گردشگران در شمال کشور است، خبر داد که ورود گردشگران تجاری در شش ماه نخست امسال به منطقه آزاد انزلی ۲۱ درصد رشد داشته است....
    ورود گردشگران به منطقه آزاد انزلی ۲۱ درصد افزایش یافت
  • به گزارش گیل و دیلم ، مهدی کاظمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ آمار گردشگران ورودی به منطقه آزاد انزلی هشت میلیون و ۶۲۰ هزار نفر بود که در هم‌سنجی با مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش دارد.

    وی اضافه کرد: در این مدت سه هزار و ۹ گردشگر خارجی نیز از منطقه آزاد انزلی دیدن کردند که نسبت به ۷۷۶ گردشگر سال گذشته، ۲۸۸ درصد رشد یافته است.

    سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: در این مدت برنامه های گوناگون فرهنگی، گردشگری، اجتماعی، هنری و ورزشی در این منطقه به اجرا درآمده که در راستای تنوع بخشی به رویدادهای مرتبط با این حوزه برای جامعه هدف گردشگری انجام شده و این امر یکی از مهمترین دلایل افزایش اقبال ورود گردشگران به منطقه آزاد انزلی بوده است.

    وی ادامه داد: میزبانی از مسابقات ورزشی در سطح ملی، بین المللی، نمایشگاه ها و برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی این منطقه را به کانون تجمع و گذران اوقات خوش خانواده‌ها تبدیل کرده است.

    سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی، تنوع بخشی به امکانات مناسب و زیرساخت ها را از دلایل رشد گردشگری در این منطقه اعلام کرد و افزود: در سالی که گذشت ظرفیت اقامتی این منطقه به ۶۵۲ نفر تخت رسید در حالی که منطقه آزاد انزلی ۲ هتل سه و ۲ ستاره و چهار مرکز اقامتی دارد و اکنون مراحل تکمیل و احداث ۲ هتل پنج ستاره و ۲ ستاره در دست انجام است.

    وی تصریح کرد: وجود یکی از بزرگترین طرح‌های ساحلی کشور با امکانات و تجهیزات تفریحی، ورزشی گوناگون، بزرگترین آکواریوم ایران، بوستان ها، مراکز تجاری و عرضه محصولات و صنایع دستی منطقه و استان از دیگر امکانات منطقه آزاد انزلی محسوب می شود که این‌ منطقه را به یکی از انتخاب های نخست گردشگران تبدیل کرده است.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=106933

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *