×

وزارت کشور گفته‌های موحدی کرمانی مایه تعجب بود

  • کد نوشته: 16249
  • ۱۳۹۶-۰۳-۰۵
  • 62 بازدید
  • ۰
  • امروز، جمعه ۵ خرداد، وزارت کشور و ستاد انتخابات در ایران ادعاهای چهره‌ها و روحانیان محافظه‌کار درباره “تخلفات گسترده” را رد کرده‌اند. وزارت کشور با انتشار بیانیه‌ای، انتقادهای محمدعلی موحدی کرمانی و ادعای تقلب چند میلیونی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر را “مایه تعجب و غیرقابل باور” خوانده است. در بیانیه وزارت کشور ایران آمده […]

    وزارت کشور  گفته‌های موحدی کرمانی مایه تعجب بود
  • امروز، جمعه ۵ خرداد، وزارت کشور و ستاد انتخابات در ایران ادعاهای چهره‌ها و روحانیان محافظه‌کار درباره “تخلفات گسترده” را رد کرده‌اند.

    وزارت کشور با انتشار بیانیه‌ای، انتقادهای محمدعلی موحدی کرمانی و ادعای تقلب چند میلیونی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر را “مایه تعجب و غیرقابل باور” خوانده است. در بیانیه وزارت کشور ایران آمده هرچند آقای موحدی کرمانی سوابق ارزنده‌ای دارد، حرف‌هایی زده که ممکن است باعث “بحث و ابهام و باعث ایجاد نگرانی و بدبینی” شود.

    وزارت کشور  تاکید کرده که در هر شعبه رای‌گیری سه ناظر شورای نگهبان حضور داشته‌اند و با توجه به “اعتماد کامل” به این شورا زیر سوال بردن نتیجه انتخابات به معنی بی اعتبار کردن این شورا است و نمی‌توان از شورای نگهبان درخواست کرد که پنج میلیون رای را جا به جا کند.

    روز پنج‌شنبه  آقای محمدعلی موحدی کرمانی، رئیس موقت مجمع تشخیص مصلحت نظام از شورای نگهبان خواست به تخلفات ادعایی در انتخابات رسیدگی کند و گفت: “ممکن است با بازبینی و بررسی مجدد گزارشات و تخلفات رأی آقای رئیسی از ۱۶ میلیون به ۱۹ میلیون افزایش و رأی روحانی نیز از حدود ۲۳ میلیون به ۲۱ میلیون کاهش پیدا کند.”

    وزارت کشور ایران می‌گوید درخواست آقای موحدی کرمانی از  آقای احمد جنتی برای تغییر آرای اعلام‌شده “با هیچ منطق شرعی، قانونی و مردمسالاری منطبق نیست و ادعایی غیر باور است.”

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=16249

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *