×

وزیر علوم: توسل به پنج تن آل عبا راه تعیین برخی اولویت‌ها در وزارت علوم است

  • کد نوشته: 90847
  • ۱۴۰۲-۰۴-۲۸
  • 56 بازدید
  • ۰
  • محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم گفت : اولویت های وزارت علوم را در خصوص بنیاد نخبگان مشخص کردیم. با توجه به مشورت‌ها و با توسل به پنج تن آل عبا، ۵ اولویت اساسی در این خصوص معرفی شده است. به گزارش گیل و دیلم ،وزیر علوم برخی از اقدامات مهم انجام شده در وزارت علوم، تحقیقات […]

    وزیر علوم: توسل به پنج تن آل عبا راه تعیین برخی اولویت‌ها در وزارت علوم است
  • محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم گفت : اولویت های وزارت علوم را در خصوص بنیاد نخبگان مشخص کردیم. با توجه به مشورت‌ها و با توسل به پنج تن آل عبا، ۵ اولویت اساسی در این خصوص معرفی شده است.

    به گزارش گیل و دیلم ،وزیر علوم برخی از اقدامات مهم انجام شده در وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری را بر شمرده و عنوان کرد: اولویت های وزارت علوم را در خصوص بنیاد نخبگان مشخص کردیم. با توجه به مشورت‌ها و با توسل به پنج تن آل عبا، ۵ اولویت اساسی در این خصوص معرفی شده است.

    وی برنامه ریزی برای آموزش و پژوهش، شاگرد فناور پروری و تولید ثروت را از دیگر اقدامات وزارت علوم معرفی کرد.

    وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: نظام سنجش و آموزش جدیدی تعریف شده و پایه‌های تشویقی استادان را ۶۰ پایه ارتقا داده‌ایم. در هیات امنا مصوب کردیم برای تولید دانش بنیان ۶۰ پایه فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه بر اساس قانون جهش تولید تعریف گردد. همچنین در خصوص پژوهانه دستورالعملی تنظیم نموده ایم که در آن برای هر عضو هیات علمی کارت اعتباری پژوهانه تعریف می‌شود.

    زلفی گل از تخصیص بودجه اختصاصی برای آزمایشگاهها و امتیازاتی برای برخی المپیادی‌های مدال آور در رشته‌های علوم پایه گفت و افزود: از طریق معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان بورسیه داده شده و اگر دانشجویان مدال آور پویایی خود را حفظ کنند هیات علمی می‌شوند، این اقدام در راستای ممانعت از خروج نخبگان است.

    وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه از ۴ رکن دانشگاه شامل، استاد، دانشجو، محتوا و آزمایشگاهها و کارگاهها و ضرورت پرداختن به این‌ چهار رکن و برنامه‌های وزرات علوم تحقیقات و فن‌آوری در این خصوص گفت.

    طرح ترویج ملی کارآفرینی، پیگیری جشنواره حرکت و جشنواره فناورانه خوارزمی و بیمه پژوهش و طراحی سامانه ایده ها و نیازها و راه‌اندازی سامانه دانا را از دیگر اقدامات وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری بود که زلفی گل در این نشست مطرح کرد.

    وی در پایان خطاب به استادان بسیجی، گفت: ما را از خود بدانید هر انتقاد و پیشنهادی دارید از طریق بسیج اساتید دانشگاه و دکتر مردانی فرمانده بسیج اساتید کشور با ما مطرح کنید. از آن استقبال خواهیم کرد . چه چیزی برای یک مدیر بهتر از این است که فکری نو با او مطرح شود و آن را عملیاتی کند. دین ما همواره توصیه به مشورت می کند. مدیری که از انتقاد استقبال کند پیشرفت خواهد کرد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=90847

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *