×

٣١ وقف جدید در گیلان ثبت شد

  • کد نوشته: 71413
  • ۱۴۰۰-۰۷-۱۲
  • 83 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از ثبت ٣١ وقف جدید طی یک سال اخیر با نیات مختلف واقفان ار جمله فرهنگی، دینی و ازدواج در این استان خبر داد. به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان تالش با چهار […]

    ٣١ وقف جدید در گیلان ثبت شد
  • مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از ثبت ٣١ وقف جدید طی یک سال اخیر با نیات مختلف واقفان ار جمله فرهنگی، دینی و ازدواج در این استان خبر داد.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان تالش با چهار وقف با نیت فاتحه قرآنی و کمک به نیازمندان بیشترین آمار وقف های جدید یک سال اخیر را ثبت کرده است.

    وی وقف را حلال مشکلات مردم در حوزه های مختلف از جمله در حوزه فرهنگی و سیاسی عنوان کرد و افزود: صدای بلند واقف در کمک رسانی به جامعه انسانی و نگاه متعالی واقف به ارزش ذاتی و فطری بشری است.

    مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون از سوی این اداره کل گفت: در این مدت ۳۵ میلیارد تومان برای رفع نیازمندی ها به دلیل آسیب کرونا هزینه شد که توزیع ١٠٧ هزار بسته معیشتی و ۱۴۲ هزار بسته بهداشتی نمونه ای از این اقدامات است.

    علیزاده در ادامه با تشریح اقدامات در حوزه بقاع متبرکه طی یک سال اخیر اظهار داشت: در قالب توسعه، بازسازی، مقاوم سازی، تعمیر، نگهداری و تکمیل پروژه های عمرانی با ١٧ هزار مترمربع بیش از ٣٣ میلیارد تومان هزینه شده است.

    وی با بیان اینکه یک سال اخیر یکهزار و ۶۰۰ برنامه فرهنگی توسط این اداره کل در استان برگزار شد افزود: این برنامه های در قالب مختلف از جمله طرح آرامش بهاری، ضیافت اللهی و نشاط معنوی برگزار شد.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری چهل و چهارمین مسابقه های قرآن کریم اوقاف گفت: یکهزار و ٢٠٠ نفر در این رقابت ها ثبت نام کردند که پس از گذراندن مرحله شهرستانی ۱۵۰ نفر به مرحله استانی و در نهایت ١٨ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

    استان گیلان دارای ۹۴۱ بقعه متبرکه، نزدیک به پنج هزار موقوفه و ٢٢ هزار رقبه است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=71413

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *