×

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان خبر داد:
پاکسازی ۲ هکتار از تالاب انزلی از سنبل آبی

  • کد نوشته: 105214
  • ۱۴۰۳-۰۵-۲۸
  • 19 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: دو هکتار از منطقه غربی تالاب بین‌المللی انزلی از گیاه مهاجم سنبل آبی پاکسازی شد....
    پاکسازی ۲ هکتار از تالاب انزلی از سنبل آبی
  • به گزارش گیل و دیلم ، حمزه عشوری در گفتگویی گفت: دو محل تردد قایق‌ها به وسعت ۲ هکتار از منطقه غربی تالاب بین‌المللی انزلی، در محدوده آبکنار با دستگاه دروگر، با همکاری جمعی از محیط‌بانان، ساکنان حاشیه تالاب و اسکله‌داران از گیاه مهاجم سنبل آبی پاکسازی شد.

    مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان با اشاره به رشد سریع و بی‌سابقه این گونه مهاجم در تالاب انزلی، گفت: گیلان با داشتن ۳۱ هزار هکتار عرصه آبی، به لحاظ برخورداری از اکوسیستم‌های آبی و لزوم حفظ آن‌ها، از مناطق مهم و حساس کشور است.

    وی با بیان اینکه تالاب بین‌المللی انزلی ۲۰ هزار هکتار وسعت دارد، افزود: این تالاب از شمال به بندر انزلی، از جنوب به صومعه‌سرا، از شرق به خمام، از جنوب شرقی به رشت و از غرب به کپورچال و آبکنار انزلی منتهی می‌شود.

    مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: گونه سنبل آبی یکی از ۱۰ گونه گیاهان مهاجم دنیاست که وقتی به یک عرصه آبی وارد می‌شود، در مدت ۲ هفته می‌تواند جمعیت خود را به میزان ۲ برابر افزایش دهد.

    عشوری افزود: گیاه مهاجم سنبل آبی به‌عنوان گونه زینتی وارد اکوسیستم آبی کشور شد و به دلیل تکثیر سریع و پوشاندن سطح آب، مانع ورود نور و اکسیژن به داخل آب شده و علاوه بر به خطر انداختن حیات آبزیان، با تولید لجن، باعث خشک‌شدن پهنه‌های آبی می‌شود.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=105214

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *