×

پایگاه های انتقال خون رشت و لاهیجان برای خونگیری فعال است

  • کد نوشته: 65891
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۷
  • 61 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: پایگاه های انتقال خون رشت و لاهیجان امروز “پنجشنبه” در سالروز ولادت حضرت (ع) برای خونگیری فعال است. به گزارش گیل و دیلم ،دکتر بابک پاکدل روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: این پایگاه ها از ساعت ۸:۴۵ تا ١٣ امروز برای اهدای خون مردم نوعدوست استان گیلان فعالیت  می کنند. […]

    پایگاه های انتقال خون رشت و لاهیجان برای خونگیری فعال است
  • مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: پایگاه های انتقال خون رشت و لاهیجان امروز “پنجشنبه” در سالروز ولادت حضرت (ع) برای خونگیری فعال است.

    به گزارش گیل و دیلم ،دکتر بابک پاکدل روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: این پایگاه ها از ساعت ۸:۴۵ تا ١٣ امروز برای اهدای خون مردم نوعدوست استان گیلان فعالیت  می کنند.  

    وی با تاکید بر اینکه همواره به اهدای خون مردم نوعدوست گیلان در تمام گروه های خونی نیاز است، اظهار داشت: برای تامین خون مورد نیاز بیماران به مشارکت بیش از پیش افراد واجد شرایط نیاز است.

    وی از مردم خواست تا با مراجعه به پایگاه های انتقال خون استان یاریگر آنان برای تامین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران باشند.

    سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مصرف می شوند.  

    استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای  تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

    پایگاه های انتقال خون گیلان در رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، بندرانزلی، فومن، تالش و آستارا فعال است.

    امروز پنجشنبه سالروز ولادت حضرت علی (ع) است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=65891

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *