×

رییس سازمان چای کشور خبر داد ؛
پرداخت۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات چایکاران کشور

  • کد نوشته: 106998
  • ۱۴۰۳-۰۷-۱۷
  • 3 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال از مطالبات چایکاران شمال کشور از سهم دولت و کارخانجات پرداخت شده‌است....
    پرداخت۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات چایکاران کشور
  • به گزارش گیل و دیلم ،حبیب جهانساز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از این میزان ۶ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال از سوی کارخانجات و سه هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال از سهم دولت معادل ۸۲ درصد پرداخت شده‌ است.

    وی اضافه کرد: از ابتدای برداشت برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران (نیمه دوم اردیبهشت) تاکنون ۱۱۹ هزار و ۲۸۵ تن برگ سبز شامل؛ ۴۱ درصد درجه یک و ۵۹ درصد درجه ۲ از چایکاران کشور خریداری شده‌است.

    رئیس سازمان چای کشور بیان کرد: این میزان برگ سبز چای به ارزش ۱۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از چایکاران کشور خریداری شد و تاکنون ۲۶ هزار و ۸۳۹ تن چای خشک نیز تولید شده‌است.

    وی با بیان اینکه ۱۵۸ کارخانه برای خرید برگ سبز چای همکاری دارند، اضافه کرد: با آغاز مرحله دیگر از برداشت برگ سبز چای از مهرماه تاکنون ۶۷ کارخانه برای خرید برگ سبز چای فعال شدند و با افزایش برداشت طی روزهای آینده مابقی کارخانجات برای خرید اقدام می کنند.

    امسال نرخ خرید هر کیلو برگ سبز درجه یک ۱۸۰ هزار ریال و برگ سبز درجه ۲ نیز ۱۵۰ هزار ریال اعلام شده‌ که به طور میانگین نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد دارد.

    بر اساس آخرین آمار در استان‌های گیلان و مازندران بالغ بر ۵۵ هزار چایکار وجود دارد؛ وسعت باغ‌های چای این ۲ استان حدود ۲۵ هزار هکتار است؛ برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پائیزه انجام می شود.

    بر اساس آخرین آمار سالانه حدود ۳۰ هزار تن چای خشک استحصال می‌شود، مصرف چای در کشور طور میانگین حداکثر ١٠٠ هزار تن است.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=106998

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *