×

پرداخت ۵۷۸ میلیون تومان تسهیلات به چایکاران سیاهکل

  • کد نوشته: 27467
  • ۱۳۹۶-۱۰-۲۰
  • 301 بازدید
  • ۰
  • رئیس اداره چای سیاهکل درمورد تسهیلات وام صندوق چایکاران به کشاورزان شهرستان گفت : از تاریخ یک آذرماه سال جاری تاکنون ۵۷۸ میلیون تومان تسهیلات به ۵۸۹ نفر از چایکاران شهرستان تسهیلات پرداخت شده است به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،مقصود حسینی پیرکوهی روز سه شنبه اظهار داشت: کشاورزان برای گرفتن این تسهیلات […]

    پرداخت ۵۷۸ میلیون تومان تسهیلات به چایکاران سیاهکل
  • رئیس اداره چای سیاهکل درمورد تسهیلات وام صندوق چایکاران به کشاورزان شهرستان گفت : از تاریخ یک آذرماه سال جاری تاکنون ۵۷۸ میلیون تومان تسهیلات به ۵۸۹ نفر از چایکاران شهرستان تسهیلات پرداخت شده است

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،مقصود حسینی پیرکوهی روز سه شنبه اظهار داشت: کشاورزان برای گرفتن این تسهیلات به اداره چای مراجعه کرده و پس از تشکیل پرونده و ضامن شدن به صورت سه نفره یک هفته بعد وام به آنان پرداخت می شود ضمن اینکه این وام از قیمت برگ سبز تحویلی آنان کم خواهد شد.

    وی افزود : پارسال وام صندوق با وام به زراعی حدود یک میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده بود که البته امسال هنوز وام به زراعی به کشاورزان جهت هرس باغهای چای پرداخت نشده است.

    حسینی در مورد خشکی هوای امسال که باعث شد برخی چایکاران یک نوبت کمتر برداشت داشته باشند افزود: امسال ۲۰ درصد کاهش محصول به خاطر خشکی هوا داشتم که مدیران ارشد سازمان چای از بیمه درخواست کمک بلاعوض به کشاورزان نموده اند که به محض پرداخت به کشاورزان داده خواهد شد.

    رییس اداره چای سیاهکل همچنین یاداور شد:تاکنون ۸۰ درصد مطالبات چایکاران شهرستان به آنان پرداخت شده است.
    به گفته وی سهم دولت مطالبات کشاورزان ۶۰ درصد و سهم کارخانجات تحویل گیرنده چای ۴۰ درصد است که البته پول دولت در سازمان چای آماده پرداخت به کشاورزان می باشد و هر زمان کارخانجات سهم خود را پرداخت کنند بلافاصله روز بعد سهم دولت به حساب چایکاران پرداخت می شود .

    وی ادامه داد: از ابتدای برداشت برگ سبز چای در سال زراعی امسال حدود ۳ هزار و ۴۷ تن برگ سبز چای تحویل کارخانجات سطح شهرستان داده شده که ارزش اقتصادی آن ۶ میلیارد و ۱۵۶ میلیون تومان است .

    حسینی در مورد چای خشک تولیدی کارخانجات شهرستان هم گفت امسال ۷۵۶ تن چای خشک تولید شده است که چند درصدی به فروش رفته اما به گفته مدیران کارخانجات چای شهرستان بیشتر این مقدار از چای خشک هنوز در انبارها است و به فروش نرفته است.

    وی قیمت برگ سبز درجه یک را حدود ۲ هزار و ۶۰۰ تومان و برگ سبز درجه دو را هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد.
    برگ سبز چای به صورت معمول در سه نوبت بهاره و تابستانه و پاییزه برداشت می شود و مراحل آن از اردیبهشت ماه تا مهر ماه ادامه دارد که کیفی ترین برگ سبز چای مربوط به چین بهاره است که بیشترین طرفدار را در بین مصرف کنندگان دارد.

    استان های گیلان و مازندران ۲۵ تا ۲۸ هزارهکتار باغ چای دارند که ۹۰ درصد از این باغها در استان گیلان واقع شده است.
    حدود ۵۰ هزار خانوار چایکار در این دو استان در بخش کشاورزی چای اشتغال دارند.

    سطح زیر کشت چای در شهرستان سیاهکل ۱۶۰۰ هکتار می باشد/ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=27467

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *