به گزارش گیل و دیلم ، احداث تقاطع غیرهمسطح در میدان گیل کمربندی لاهیجان از جمله مهمترین پروژههای عمرانی گیلان است که با هدف کاهش بار ترافیکی در لاهیجان از سال ۹۴ آغاز و بنا بود تا در سال ۹۷ به اتمام برسد ولی بعد از گذشت پنج سال کماکان این طرح در حال تکمیل شدن است.
بررسیهای میدانی نشان میدهد، پل غیرهمسطحی که قرار بود بار ترافیکی را از دوش شهر لاهیجان بردارد ولی اکنون بعد از گذشت پنج سال نه تنها بار از ترافیک منطقه برداشته نشده بلکه عدم تکمیل آن باعث افزایش ترافیک نیز شده است.
پروژه ساخت پل غیرهمسطح لاهیجان در سال ۹۴ سال و با اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی آغاز و از ابتدا مقرر شده بود تا در مدت زمان سه سال به اتمام برسد ولی به دلایلی در سال ۹۵ پروژه ساخت این پل متوقف شد.
این پروژه بعد از ۲ سال وقفه و در سال ۹۷ به مناقصه رفت و یک پیمانکار برای ادامه ساخت تقاطع غیرهمسطح انتخاب شد ولی این پیمانکار نیز به دلایلی مانند عدم تزریق به موقع مطالبات و اعتبارات کار را رها کرد و اکنون تکمیل این پروژه باز هم به تأخیر افتاد، در سال ۹۷ با انصراف پیمانکار از ادامه ساخت پروژه، مناقصه جدید برگزار و پیمانکار جدید کار ساخت پل را آغاز کرد ولی هنوز این پل نیمهتمام است.
به گفته موسی فکور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان جزو طرح ملی بزرگراه انزلی _ رامسر _ بهشهر است که در سال ۹۸ قرارداد آن منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز شد.
آنطور که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان میگوید، در حال حاضر پروژه پل غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان دارای پیشرفت ۹۹ درصدی است و کارهای باقیمانده شامل خطکشی و علائم و بخشی کمی از آسفالت در رمپ سمت خروجی باقی مانده است.
طبق گفته کارشناسان یکی از دلایل عدم تکمیل پل غیرهمسطح لاهیجان مشکلات اعتباری است، ولی به گفته موسی فکور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان برای پل غیرهمسطح میدان گیل تاکنون ۱۶۸ میلیارد تومان هزینه شده و برای بهرهبرداری از آن به ۴۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.
با وجود اینکه در این روزها بار ترافیکی سنگین میدان گیل لاهیجان، سنگینی میکند مردم این شهر هنوز چشم به راه بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح هستند و لازم است در تکمیل این پروژه ملی نگاه ویژهای توسط متولیان امر و دولت در گیلان شود.
دیدگاهتان را بنویسید