×

پوشش اینترنت پهن‌باند در روستاهای گیلان به ۹۵ درصد رسید

  • کد نوشته: 102835
  • ۱۴۰۳-۰۳-۱۶
  • 18 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان بیان کرد: تاکنون ۹۴.۶۱ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار با پوشش ۱۳ هزار و ۸۵۸ خانواده روستایی استان از اینترنت پهن باند برخوردار شده اند....
    پوشش اینترنت پهن‌باند در روستاهای گیلان به ۹۵ درصد رسید
  • به گزارش گیل و دیلم ، سعید زاهدی روز چهارشنبه در گفت و گویی گفت: در دولت سیزدهم ۱۰ شهر استان گیلان اعم از رشت، بندرانزلی، آستارا، رودسر، سیاهکل، صومعه سرا، لاهیجان، لنگرود، ماسال و تالش از اینترنت نسل پنجم (فایو جی) ۵G در قالب ۴۷ سایت (۲۵ سایت همراه اول، ۲۲ سایت ایرانسل) برخوردار شدند و ۵۶ شهر استان نیز تحت پوشش اینترنت نسل چهارم ۴G هستند.

    وی در ادامه از اجرای پروژه فیبر نوری در مدارس استان خبر داد و اظهار کرد: پنج مدرسه از ۱۵۱ مدارس استان تحت پوشش فیبر نوری هستند و در ۲۳ مدرسه این پروژه در حال اجراست.

    وی همچنین به اجرای پروژه توسعه ارتباطات فیبر نوری روستایی (تار) نیز اشاره کرد و گفت: کل متراژ طراحی شده برای اجرای پروژه فیبر نوری در روستاهای استان ۹۳۱ کیلومتر است که از ۵۸۷ کیلومتر ابلاغی آن ۳۷۹ کیلومتر راه اندازی شده و ۲۰۸ کیلومتر نیز در حال اجرا می باشد.

    زاهدی با اشاره به رشد ۱۴.۹۱ درصدی ضریب نفوذ خطوط فعال اپراتورهای تلفن همراه در استان افزود: در ابتدای دولت سیزدهم تعداد خطوط فعال اپراتورهای همراه اول در گیلان چهار میلیون و ۴۴۱ هزار و ۳۷۶ مشترک با ضریب نفوذ ۱۷۵.۴۷ درصد بود که تا اردیبهشت ۱۴۰۳ به چهار میلیون و ۷۸۷ هزار و ۳۷۸ مشترک با ضریب نفوذ ۱۹۰.۳۸ درصد رسید.

    وی ادامه داد: در این دولت تعداد خطوط فعال اپراتورهای همراه اول گیلان ۲ میلیون ۳۲۳ هزار و ۱۱۶ خط بود که با رشد ۷.۴۷ درصدی ضریب نفوذ به ۲ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۶۷۱ خط افزایش یافت.

    مدیر کل ارتباطات و و فناوری اطلاعات استان اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد خطوط فعال اپراتورهای ایرانسل در گیلان به یک میلیون و ۹۷۰ هزار و ۶۷۳ خط می رسید که با رشد ۱۱.۵۲ درصدی ضریب نفوذ در این بخش، اکنون ۲ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۴۵۸ خط در این خطه فعال است.

    زاهدی تعداد خطوط فعال اپراتور رایتل را هم در دولت سیزدهم ۱۴۱ هزار و ۵۸۷ خط فعال اعلام کرد و افزود : این رقم اکنون با رشد ۲۱ صدم درصدی ضریب نفوذ به ۱۵۱ هزار و ۲۴۹ خط افزایش یافته است.

    وی گفت : این اداره کل طی سه سال از محل اعتبارات پروژه USO (خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فن آوری اطلاعات) ۴۶ سایت جدید در ۱۳۹ روستا از ۱۷ شهرستان استان راه اندازی کرد و ۵۰ مورد ارتقاء تکنولوژی در این شهرستانها انجام گرفت.

    وی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم تعداد مشترکین اینترنت پهن باند، ثابت و سیار در گیلان ۲ میلیون ۹۱۸ هزار و ۳۳۶ مشترک بود که تا اردیبهشت ۱۴۰۳ این عدد به سه میلیون و ۷۲۸ هزار و ۳۰۶ مشترک رسید.

    مدیر کل ارتباطات و و فناوری اطلاعات گیلان بررسی ۴۳۸ کیلومتر مسیر جاده ای مورد درخواست مدیریت بحران، پلیس راه و سایر نهادها، راه اندازی شبکه بی‌سیم سلامت برای استفاده در مواقع بحرانی، پوشش ۱۷۱ کیلومتر مسیر جاده ای فاقد ارتباط، راه اندازی شبکه رادیو ترانک (سیستم‌های رادیوترانک مشابه سیستم‌های تلفنی راه دور است که مشترکین می‌توانند از یک کانال یا فرکانس به صورت مشترک استفاده کنند) و معرفی ایستگاه و ماشین های ارتباط سیار برای شرایط بحران از اقدامات انجام شده این اداره کل در قالب کمیته ارتباطات مدیریت بحران استان است.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=102835

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *