×

پیام سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند

  • کد نوشته: 93414
  • ۱۴۰۲-۰۷-۱۹
  • 124 بازدید
  • ۰
  • در پی فرا رسیدن برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند عبدالرضا علی پناه سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان پیامی را به این جشنواره ارسال کرد. به گزارش گیل و دیلم به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ، متن پیام عبدالرضا علی پناه سرپرست اداره کل فرهنگ و […]

    پیام سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند
  • در پی فرا رسیدن برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند عبدالرضا علی پناه سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان پیامی را به این جشنواره ارسال کرد.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ، متن پیام عبدالرضا علی پناه سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بدین شرح است:

    خداوند زیباست، زیبایی آفریده و زیبایی را دوست دارد
    تئاتر ، هنر فاخری است که با نمایش حقایق زیستن به روی صحنه، نگاهی دیگر از زندگی اجتماعی و فردی را روایت می کند و می کوشد تماشاگر را برای چگونه بهتر زیستن ، به تأمل وادارد.
    اثرگذاری تئاتر ، در رویکرد مردمی آن است و در صورتی‌که مردم با آن ارتباط برقرار کرده و در پیوند با مردم باشد، می تواند به عنوان آینه‌ حیات جمعی و یک الگو ، مطمح نظر قرار گیرد.
    در این میان؛ جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان که اینک دوازدهمین دوره خود را تجربه می کند؛ توانسته با شعار»شهر امن و پویا، جامعه ای پرامید و کارا» ، ارتقاء ارزش‌های اصیل جامعه و ترویج مولفه های فرهنگ ایرانی اسلامی و مبانی زندگی اجتماعی و اصول شهروندی را با جلب مشارکت شهروندان، هنرمندان و نهادها دنبال نماید.
    معتقدم تئاتر خیابانی ، فضایی مناسب برای مشارکت جویی عمومی در فرآیندِ توسعه‌ فرهنگی است و آن هنگام که دغدغه هایی همچون نقش شهروندان در عینیت بخشیدن  به شعار سال، بهبود کسب و کار ، هویت سازی ایرانی ، تقویت سرمایه انسانی ، بالا بردن سطح اعتماد دولت و ملت، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حفظ محیط زیست، فضای سبز، اموال عمومی، مدیریت زباله و پسماند و مشارکت مسئولانه در صرفه جویی منابع انرژی را با آفرینش‌های هنری اهالی تئاتر و در قالب هنر نمایش به مخاطب عرضه می کند؛ جلوه های زیبایی از تعالی انسانی را متعین می سازد.
    با اغتنام از فرصت؛ ضمن قدرشناسی از همکارانم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، انجمن هنرهای نمایشی ایران و اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارج گذاری به تلاش‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان؛ از همه دست‌اندرکاران برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به‌ویژه آقای
    محمدعلی صادق‌حسنی دبیر دلسوز اجرایی این دوره از جشنواره کمال تشکر و امتنان را دارم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=93414

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *