×

پیش بینی افتتاح بیش از ۱۵۰طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید

  • کد نوشته: 56051
  • ۱۳۹۹-۰۱-۲۳
  • 73 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان صمت استان گیلان گفت: پیش‌بینی می شود امسال بیش از ۱۵۰ طرح به مرحله تولید و افتتاح برسند. به گزارش گیل و دیلم ،فرهاد دلق پوش در جمع خبرنگاران  از صدور ۳۴۵ جواز تاسیس برای احداث واحدهای صنعتی و تولیدی جدید در گیلان در سال گذشته خبر داد و گفت: برای راه اندازی و […]

    پیش بینی افتتاح بیش از ۱۵۰طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • رئیس سازمان صمت استان گیلان گفت: پیش‌بینی می شود امسال بیش از ۱۵۰ طرح به مرحله تولید و افتتاح برسند.

    به گزارش گیل و دیلم ،فرهاد دلق پوش در جمع خبرنگاران  از صدور ۳۴۵ جواز تاسیس برای احداث واحدهای صنعتی و تولیدی جدید در گیلان در سال گذشته خبر داد و گفت: برای راه اندازی و تکمیل این پروژه های صنعتی بیش از یک هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در حال انجام است.

     وی با اشاره به لزوم سازگاری و انطباق صدور مجوزهای صنعتی با اقلیم استان، افزود: بر اساس سند راهبردی توسعه صنعتی گیلان، استراتژی بر این است صنعتی در استان ایجاد شود که با وضعیت بومی و آمایشی  گیلان در تضاد نباشد و ضمن بهره مندی از مواهب اشتغال زایی آن، بتوانیم از منابع و ظرفیت های بومی موجود استان به منظور اعتلای اقتصادی و شکوفایی تولید، استفاده بهینه کنیم.

    دلق پوش میزان اشتغال پیش بینی شده در این پروژه های صنعتی را ۵ هزار ۵۶۶ نفر عنوان و تاکید کرد: اساسا رسالت این سازمان به عنوان متولی بخش تولید و تجارت؛ هدایت، حمایت و نظارت است لذا تمامی این پروژه ها با رصد و پایش سازمان در زمان بندی طرح در نظر گرفته شده با توجه به حجم وسعت پروژه ها به بهره برداری خواهند رسید.

    رئیس سازمان صمت استان گیلان از صدور مجوز طرح توسعه برای ۴۹ واحد صنعتی در حال فعالیت در سال گذشته سخن گفت و عنوان کرد: با تکمیل خطوط تولید و افزایش ظرفیت این واحد ها نیازمند سرمایه‌گذاری ۵۹۸ میلیارد تومانی هستیم که زمینه اشتغال یک هزار و ۳۹۴ نفر نیروی انسانی متخصص و عادی در در حوزه صنعت فراهم خواهد شد.

    وی به وجود تعداد ۲۴۶ پروژه صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در گیلان اشاره کرد و افزود: برخی از این پروژه های صنعتی از چند سال پیش جواز تاسیس دریافت کرده اند و در حال احداث و مهیا کردن تاسیسات و ابنیه و ماشین‌آلات هستند.

    دلق پوش افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۵۰ طرح در سال جهش تولید، در صورت مساعد بودن شاخص های اقتصادی به مرحله تولید و افتتاح برسند.

    رئیس سازمان صمت گیلان، پذیرش ۱۶ پروژه صنعتی شاخص گیلان در قالب کارگروه اقتصاد مقاومتی را امید بخش دانست و گفت: این پروژه ها اغلب در صنایع داروسازی، تولید روغن خوراکی اوراق فشرده چوبی ملزومات بسته بندی به صورت نوآورانه و دانش بنیان با حجم سرمایه گذاری بیش از ۶۷۰۰میلیارد ریال با پیش بینی اشتغال ۱۵۵۰نفر برآورد می شود، که بر اساس آخرین بررسی ها به صورت میانگین به پیشرفت ۶۵ درصدی رسیده اند، در تلاش هستیم که بخش اعظم این پروژه ها در طول سال ۹۹ به بهره برداری برسد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=56051

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *