×

کارخانه های چای سهم خود را به کشاورزان پرداخت کنند

  • کد نوشته: 16902
  • ۱۳۹۶-۰۳-۲۷
  • 160 بازدید
  • ۰
  • نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه ۶۵ درصد مطالبات چایکاران توسط دولت پرداخت شده است،گفت: مابقی مطالبات چایکاران سهم دولت نیست بلکه باید کارخانه ها سهم خود را به کشاورزان پرداخت کنند. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مهرداد لاهوتی درباره وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران اظهار کرد: دولت چای را ۶۰ درصد زیر […]

    کارخانه های چای سهم خود را به کشاورزان پرداخت کنند
  • نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه ۶۵ درصد مطالبات چایکاران توسط دولت پرداخت شده است،گفت: مابقی مطالبات چایکاران سهم دولت نیست بلکه باید کارخانه ها سهم خود را به کشاورزان پرداخت کنند.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مهرداد لاهوتی درباره وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران اظهار کرد: دولت چای را ۶۰ درصد زیر قیمت به کارخانه دار به فروش می رساند، بنابراین برای جلوگیری از خدشه به اقتصاد کشاورز، کارخانه های چای نیز باید در اسرع وقت بهای کشاورزان را پرداخت کنند.

    وی با بیان اینکه مابقی مطالبات چایکاران سهم دولت نیست، بلکه باید کارخانه ها سهم خود را به کشاورزان پرداخت کنند، افزود:بسیاری از چایکاران تنها از فروش چای منبع درآمد دارند بنابراین کارخانه داران باید سهم خود را از مطالبات چایکاران برای جلوگیری از بروز مشکلات معیشتی، کشاورزان هرچه سریعتر پرداخت کنند.

    لاهوتی ادامه داد:باید به این نکته توجه شود که اگر کشاورزان به علت مشکلات اقتصادی نتوانند چای را به زیرکشت ببرند، عملا کارخانه داران نیز از چرخه تولید حذف می شوند.

    بائوج لاهوتی افزود: امیدواریم مصوبه شورای اقتصادی در زمینه برگ سبز چای طبق قول نوبخت هرچه سریعتر از ۷ درصد به ۱۰ درصد افزایش پیدا کند تا نرخ چای بر مبنای تورم اقتصادی کشور تعیین شود تا کشاورزان بتوانند هزینه تولید را با درآمد حاصلش تطبیق دهند.

    عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه روند پرداخت مطالبات چایکاران نسب به سال های گذشته شرایط مناسب تری دارد،یادآورشد: ۶۵ درصد مطالبات چایکاران توسط دولت پرداخت شده است/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=16902

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *