×

کارشناس هواشناسی خبر داد: افزایش ۵ تا ۱۰ درجه ای دمای هوای گیلان

  • کد نوشته: 54873
  • ۱۳۹۸-۱۲-۰۸
  • 126 بازدید
  • ۰
  • کارشناس هواشناسی گیلان وزش باد گرم، افزایش نسبی دما و مه را از جمله پدیده های جوی مورد انتظار طی امشب و فردا دانست و گفت: افزایش پنج تا ۱۰ درجه ای دما تا عصر جمعه پیش بینی می شود. به گزارش گیل و دیلم ،مازیار غلامی در گفت وگویی، با بیان اینکه امروز آسمان گیلان صاف تا قسمتی ابری […]

    کارشناس هواشناسی خبر داد: افزایش ۵ تا ۱۰ درجه ای دمای هوای گیلان
  • کارشناس هواشناسی گیلان وزش باد گرم، افزایش نسبی دما و مه را از جمله پدیده های جوی مورد انتظار طی امشب و فردا دانست و گفت: افزایش پنج تا ۱۰ درجه ای دما تا عصر جمعه پیش بینی می شود.

    به گزارش گیل و دیلم ،مازیار غلامی در گفت وگویی، با بیان اینکه امروز آسمان گیلان صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما بود، اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای رشت به ترتیب به ۱۷ و سه درجه سانتی گراد رسید.

    وی از جنوبی شدن جریانات طی امشب و فردا در منطقه خبر داد و تصریح کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ توده هوای کم فشار و شکل گیری جریانات جنوبی در منطقه است لذا شرایط برای وزش باد جنوبی نسبتا شدید و شدید و افزایش پنج تا ۱۰ درجه ای دما تا عصر جمعه فراهم می شود.

    سرپرست اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان وزش باد گرم، افزایش نسبی دما و مه را از جمله پدیده های جوی مورد انتظار طی امشب و فردا در نواحی جلگه مرکزی، ارتفاعات و دامنه ها دانست و یادآور شد: دمای هوای رشت فردا به ۲۴ درجه خواهد رسید.

    غلامی اضافه کرد: وزش باد گرم شدید احتمال وارد شدن خسارت به سازه های موقت و داربست ها، بخش های کشاورزی و منابع طبیعی و گسترش آتش سوزی را افزایش می دهد لذا تمهیدات ایمنی به عمل آید.

    وی از نفوذ مجدد سامانه سرد و بارشی به منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی وارد استان می شود و شرایط را برای بارندگی و کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات مهیا می کند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=54873

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *