×

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:
کار برداشت ۱۳ درصد از شالیزارهای گیلان به پایان رسید

  • کد نوشته: 105145
  • ۱۴۰۳-۰۵-۲۵
  • 35 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کار برداشت خوشه‌های طلایی برنج نیز در بیش از ۱۳ درصد از شالیزارهای گیلان معادل افزون بر ۳۱ هزار هکتار به پایان رسیده و برداشت محصول در سایر زمین‌های برنجکاری ادامه دارد.....
    کار برداشت ۱۳ درصد از شالیزارهای گیلان به پایان رسید
  • به گزارش گیل و دیلم ، صالح محمدی در گفتگویی با تشریح پیشرفت کشت و کار برنج در گیلان اظهار کرد: تاکنون بیش از ۹۶ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان به مرحله رسیدگی رسیده است.

    وی بیان کرد: کار برداشت خوشه‌های طلایی برنج نیز در بیش از ۱۳ درصد از شالیزارهای گیلان معادل افزون بر ۳۱ هزار هکتار به پایان رسیده و برداشت محصول در سایر زمین‌های برنجکاری ادامه دارد.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بر اساس آخرین برآوردها افزون بر ۴۰ درصد شالیزارهای استان به مرحله رسیدگی قرار گرفته و به بار نشسته و در حال برداشت است.

    وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۲۷ هزار هکتار به روش مکانیزه و بقیه سنتی برداشت شده است.

    وی اظهار کرد: ۲۰۱ هزار هکتار از شالیزارهای استان در سال زارعی جاری به روش مکانیزه کشت شد و برداشت مکانیزه برنج نیز در بیش از ۲۱۰ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری استان هدف‌گذاری شده است.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد: بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه تراکتور، ۹ هزار دستگاه ماشین نشاء و چهار هزار و ۸۰۰ دستگاه کمباین در گیلان فعال است

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=105145

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *