×

کار ثبت کشتی تاریخی ساحل تالش در فهرست میراث فرهنگی آغاز شد

  • کد نوشته: 45490
  • ۱۳۹۸-۰۲-۱۶
  • 88 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از آغاز کار اداری ثبت کشتی تاریخی ساحل قروق شهرستان تالش در فهرست آثار فرهنگی کشور خبر داد. به گزارش گیل و دیلم، شهرود امیرانتخابی عصر یکشنبه در همایش مجریان طرح های بوم گردی و گردشگری در فرمانداری تالش گفت: این شهرستان در زمینه های گردشگری […]

    کار ثبت کشتی تاریخی ساحل تالش در فهرست میراث فرهنگی آغاز شد
  • مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از آغاز کار اداری ثبت کشتی تاریخی ساحل قروق شهرستان تالش در فهرست آثار فرهنگی کشور خبر داد.

    به گزارش گیل و دیلم، شهرود امیرانتخابی عصر یکشنبه در همایش مجریان طرح های بوم گردی و گردشگری در فرمانداری تالش گفت: این شهرستان در زمینه های گردشگری و تاریخی ظرفیت های خوبی دارد و در حال ثبت کشتی قدیمی واقع در ساحل قروق و همچنین گلیم تالشی از صنایع دستی بخش اسالم این شهرستان هستیم.

    یک کشتی تاریخی در حدود پنج کیلومتری شرق شهر و ساحل قروق تالش وجود دارد و گفته می شود طول بدنه‌ آن حدود ۳۰ متر و عرض آن ۱۰ تا ۱۲ متر است و به دوره قاجار مربوط است و خطر فرسایش و از همگسیختگی به علت جزر و مد دریا آن را تهدید می کند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ادامه داد: حدود دو هزار شی تاریخی در تالش کشف و ۹۰ درصد آنها در فهرست آثار میراث فرهنگی ثبت شده و این شهرستان برای معرفی تاریخ والای خود به موزه نیاز دارد و در این خصوص با برخی مسئولان رایزنی می کنیم.

    فرماندار تالش نیز گفت: برای ایجاد اشتغال و توسعه در شهرستان به تقویت و گسترش طرح های گردشگری، سرمایه گذاری در این بخش و موزه اشیاء تاریخی نیاز داریم.

    سید عیسی مهدوی افزود: در زمینه ساماندهی واحدهای بوم گردی، مراحل قانونی ۲۱طرح طی و موافقت اصولی آنها دریافت شده است.
    وی ادامه داد: این طرح ها و سرمایه گذاران آنها موانع و مشکلاتی دارند و برای رفع آنها باید راهکارهای مناسب از سوی نهادهای مرتبط ارائه شود.

    شهرستان تاریخی و گردشگرپذیر تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم ،حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و از ۹۳ کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر برخوردار است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=45490

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *