×

مدیرکل ثبت‌احوال گیلان خبر داد:
کاهش ۱۰ درصدی آمار ولادت در گیلان

  • کد نوشته: 106814
  • ۱۴۰۳-۰۷-۱۲
  • 10 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل ثبت‌احوال گیلان گفت: بر اساس آمار در نیمه نخست امسال واقعه ولادت در گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی داشته است...
    کاهش ۱۰ درصدی آمار ولادت در گیلان
  • به گزارش گیل و دیلم ، امیر حسن‌زاد روز پنجشنبه در گفتگویی اظهار کرد: بر اساس آمار مرکز رصد جمعیت استان در نیمه نخست امسال هشت هزار و ۵۱۷ واقعه ولادت در استان ثبت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی دارد.
    وی ادامه داد: از این میزان ۶ هزار و ۷۲۲ ولادت در مناطق شهری و هزار و ۷۹۵ تولد در مناطق روستایی استان ثبت شده و میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده، ۳۱/۰۲ سال بوده است.

    مدیرکل ثبت‌احوال گیلان تصریح کرد: بیشترین آمار افزایش تولدها در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال با ۳/۹درصد مربوط به شهرستان املش بوده و بیشترین کاهش ولادت نیز با ۲۱/۳ درصد مربوط به شهرستان رودبار است. 

    حسن‌زاد عنوان کرد: در کل تولدهای ۶ماهه نخست امسال ۱۴۰ مورد تولد چندقلو در استان ثبت شده است که ۱۳۵ واقعه ۲ قلوزایی و پنج مورد ولادت هم سه‌قلو بوده‌اند.

    به گفته مدیرکل ثبت‌احوال گیلان، گیلان جزو پیرترین استان‌های کشور است.

    ثبت ۹ هزار و ۸۳ واقعه فوت

    مدیرکل ثبت‌احوال گیلان اظهار کرد: علاوه بر ولادت‌ها در این مدت ۹ هزار و ۸۳ واقعه فوت در گیلان ثبت شده که ۶ هزار و ۶۳ مورد در مناطق شهری و سه هزار و ۲۰ مورد در نقاط روستایی رخ‌داده است که نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱/۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

    وی بیان کرد: بیشترین افزایش وفات با ۱۵/۶ درصد مربوط به شهرستان رضوانشهر و بالاترین کاهش وفات مربوط به شهرستان لاهیجان بوده است که ۵/۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش دارد.

    مدیرکل ثبت‌احوال گیلان بدون آنکه آماری از طلاق ارائه دهد، اضافه کرد: آمار ازدواج هم تا کنون در چهار ماه اول (از فروردین تا پایان تیر) جمع‌بندی‌شده که براین‌اساس در این مدت پنج هزار و ۴۵۲ واقعه ازدواج ثبت شده است

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=106814

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *