×

کارشناس سازمان هواشناسی گیلان خبر داد:
کاهش ۲ تا ۵ درجه ای دمای هوا در گیلان

  • کد نوشته: 102722
  • ۱۴۰۳-۰۳-۱۲
  • 18 بازدید
  • ۰
  • کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده کاهش شدت گرما در استان است.....
    کاهش ۲ تا ۵ درجه ای دمای هوا در گیلان
  • به گزارش گیل و دیلم ، سمانه نگاه روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: بر این اساس به تدریج از عصر امروز شنبه تا فردا (یکشنبه) با گذر توده هوای کم و بیش ناپایدار دمای هوای گیلان بین ۲ تا پنج درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

    وی افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی در مدت یاد شده ضمن کاهش دما، افزایش ابر و در برخی مناطق رگبار و رعد و برق پیش بینی شده‌است.

    کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: این وضعیت جوی موقتی بوده و از دوشنبه هفته جاری هوای پایدار و افزایش دما در استان پیش بینی شده‌است ضمن اینکه گرمای هوا مانند ۲ روز گذشته نخواهد بود.

    وی اظهار کرد: منجیل با ۳۶ درجه سلسیوس در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین و صبح امروز جیرکول در ارتفاعات رودسر با ۱۶ درجه خنک‌ترین دمای هوای گیلان را به خود اختصاص دادند و دمای فعلی رشت ۲۶ درجه و رطوبت نسبی ۷۲ درصد است.

    نگاه با اشاره به صدور هشدار زرد دریایی در گیلان و افزایش ارتفاع موج دریا از امشب اضافه کرد: ارتفاع موج دریا فردا به یک متر و ۲۰ سانتیمتر می‌رسد و برای فعالیت های دریانوردی نامناسب است.

    آسمان گیلان هم‌اینک صاف تا نیمه ابری و برخی مناطق غبارآلود است و در برخی مناطق به ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها وزش باد جنوبی گزارش شده‌است

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=102722

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *