×

کشف حدود پنج هزار دست پوشاک قاچاق در گیلان

  • کد نوشته: 107526
  • ۱۴۰۳-۰۸-۰۱
  • 5 بازدید
  • ۰
  • معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: طی ۶ ماه گذشته در استان چهار هزار و ۸۵۲ دست پوشاک قاچاق به ارزش ۸۷ میلیارد و ۱۴ میلیون و ۷۱۱ هزار ریال کشف شد....
    کشف حدود پنج هزار دست پوشاک قاچاق در گیلان
  • به گزارش گیل و دیلم ، علی‌رضا حسینیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: یکی از برنامه‌های مهم حوزه نظارت و بازرسی و سایر دستگاه‌های متولی برخورد با پدیده قاچاق از مبداء تولید تا سطح عرضه، در راستای حمایت از تولیدات داخلی است؛ لذا چنانچه همشهریان گزارشی مبنی بر عرضه قاچاق و دپو پوشاک در انبارها و غیره داشته باشند می توانند موضوع را برای بررسی به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

    معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: در راستای بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای عرضه کننده پوشاک در حمایت از تولیدات داخلی با هماهنگی‌های صورت گرفته از طریق کمیسیون قاچاق کالا و ارز تیمی متشکل از بازرسان صنعت، معدن و تجارت، پلیس امنیت اقتصادی، دستگاه‌های نظارتی از یکی از واحدهای عرضه کننده پوشاک در گیلان ۳۴۸ دست پوشاک قاچاق کشف شد.

    حسینیان ارزش ریالی پوشاک کشف شده را سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: پرونده برای سیر مراحل قضائی به اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی و تعزیرات حکومتی مرکز استان ارسال شد.

    وی گفت:بررسی‌ها نشان می‌دهد وارد کردن پوشاک خارجی و قاچاق از مرزهای کشور به داخل استان می‌تواند به تولیدات داخلی ضربه وارد کرده و موجب بیکاری کارگران شود.

    استان گیلان ۱۲۰ هزار واحد صنفی دارد که حدود ۴۰ هزار واحد از این تعداد در مرکز استان فعال است. مرکز دریافت گزارشهای مردمی شامل ir.۱۲۴ سامانه تلفن ۱۲۴ به صورت ۲۴ ساعته بر بستر نرم افزاری وب سرویس فعال و دریافت کننده گزارش‌ها و شکایات مردمی است.

    نویسنده: امید غمخوار
    منبع: ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=107526

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *