×

کمک ۳۸۰ میلیارد ریالی مردم به بقاع متبرکه گیلان

  • کد نوشته: 51583
  • ۱۳۹۸-۰۸-۱۳
  • 165 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: مردم از هفته وقف سال گذشته تا هفته وقف امسال، بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال به بقاع متبرکه استان کمک کرده اند. به گزارش گیل و دیلم ،حجت الاسلام ستار علیزاده در همایش یاوران وقف شهرستان های لاهیجان و سیاهکل اظهار داشت: همچنین از هفته وقف سال گذشته تا […]

    کمک ۳۸۰ میلیارد ریالی مردم به بقاع متبرکه گیلان
  • مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: مردم از هفته وقف سال گذشته تا هفته وقف امسال، بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال به بقاع متبرکه استان کمک کرده اند.

    به گزارش گیل و دیلم ،حجت الاسلام ستار علیزاده در همایش یاوران وقف شهرستان های لاهیجان و سیاهکل اظهار داشت: همچنین از هفته وقف سال گذشته تا هفته وقف امسال  بیش از ۴۷ میلیارد ریال فقط از محل اجرای نیات امینانه واقفین خیر اندیش صرف کارهای دینی نظیر روضه خوانی و  تعزیه داری در گیلان شده است .

    وی از وقف به معنای خدمات اجتماعی و پل ارتباطی مردم و حاکمیت یاد کرد و افزود: وقف راه عملی تر و علمی تر برای تحقق شعارهای مقام معظم  رهبری در جهت ایجاد  حماسه اقتصادی ، ایجاد اشتغال و کمک به تولید ملی است .

    حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: امسال پنج طرح در گیلان با مشارکت های مردمی توسط اوقاف و امور خیریه افتتاح شده و یا در حال افتتاح است که با این طرح ها برای  ۲۶ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود که  مشارکت عمومی ، انسجام ملی ، کار مضاعف و اقتصاد مقاومتی همه با راه اندازی وقف های جدید امکانپذیر خواهد بود.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: اوقاف  دنبال تولی گری نیست و امور وقف با تولیت هیات های  امنا و ائمه جماعات اداره خواهد شد و  در هر دوره  ای  باید در منطقه وقف جدید انجام گیرد  و از طریق  راه اندازی موقوفات جدید می توان کارهای انقلابی تر و موثرتری انجام داد.

    رئیس اداره اوقاف و امورخیریه لاهیجان و سیاهکل نیز با اشاره به  رشد صددرصدی درآمد موقوفات و نذورات بقاع شهرستان ها  نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: مردم  این دو شهرستان طی یکسال گذشته بیش از ۲۰ میلیاردریال بصورت نقدی و غیرنقدی به بقاع متبرکه  کمک کرده اند و از محل موقوفات منطبق بیش از یک میلیارد ریال به نیازمندان کمک مالی، از محل موقوفات بیش ازیک میلیارد ریال به بیمارستان های موقوفه جهت خرید تجهیزات پزشکی و علاوه بر آن از محل  موقوفات روضه خوانی بیش از سه میلیارد ریال به هیات های عزاداری ، مساجد و بقاع جهت برگزاری روضه اهل بیت کمک شده است.

    حجت الاسلام سیدحامد میرحسینی اشکوری افزود:  کمک به حوزه علمیه ، سرای خیریه  نصیر ، خانه سالمندان ، بهزیستی و مراکز خیریه از دیگر خدمات اوقاف در شهرستان های لاهیجان و سیاهکل است که  از محل موقوفات انجام گرفته و علاوه بر آن دو تن برنج و ۳۵۰ میلیون ریال به موکب های اربعین ازطرف خیرین و هیات امنا شهرستان لاهیجان اهدا شده است.

    در پایان همایش بیش از ۸۰ نفر از وقف کنندگان جدید، اعضای  هیات های امنای مساجد ، امامان جماعت ، خادمین مساجد، برخی خبرنگاران رسانه ها، گروه های هنری فعال در امور وقف و مربیان قرآنی با اهدای هدایایی تجلیل شدند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=51583

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *