×

کمک ۷۵۰ میلیون تومانی خیر گیلانی به سیل زدگان کشور

  • کد نوشته: 44779
  • ۱۳۹۸-۰۱-۲۵
  • 164 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: یکی از خیران استان که پیش‌ازاین هم در مناسبت‌های مختلف به محرومان کمک کرده؛ در اقدامی خداپسندانه بیش از ۷۵۰ میلیون تومان در قالب کالاهای اساسی زندگی به کمیته امداد برای ارسال به مناطق سیل‌زده کشور اهداء کرد. به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایرنا، عباس اهرابی عصر […]

    کمک ۷۵۰ میلیون تومانی خیر گیلانی به سیل زدگان کشور
  • مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: یکی از خیران استان که پیش‌ازاین هم در مناسبت‌های مختلف به محرومان کمک کرده؛ در اقدامی خداپسندانه بیش از ۷۵۰ میلیون تومان در قالب کالاهای اساسی زندگی به کمیته امداد برای ارسال به مناطق سیل‌زده کشور اهداء کرد.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایرنا، عباس اهرابی عصر یکشنبه در گفت و گویی ، با قدردانی از همدلی و کمک همه نیکوکاران و مردم نوع‌دوست استان به مردم سیل‌زده کشور گفت: گیلانیان ثابت کرده‌اند که همواره در شرایط سخت در کنار هم‌وطنان خود هستند و چه درزمان وقوع بلایای طبیعی و چه در مناسبت‌های مختلف سال به نیازمندان کمک کرده و می‌کنند.
    وی تصریح کرد: این نیکوکار گیلانی که پیش‌ازاین هم در مناسبت‌های مختلف سال به محرومان کمک کرده، در اقدامی خداپسندانه بیش از ۷۵۰ میلیون تومان در قالب شش کانتینر به وزن ۱۶۰ تن کالاهای اساسی زندگی به کمیته امداد برای ارسال به مناطق سیل‌زده کشور اهداء کرد.
    اهرابی خاطرنشان کرد: کالای ارسالی شامل ۱۰ تن برنج، چهار هزار و ۸۰۰ قوطی حاوی کنسرو، یک هزار و ۲۰۰ عدد آفتابه، ۱۰ هزار باکس آب‌معدنی، ۶۰۰ کیلو چای، ۱۵ هزار و ۸۰۰ عدد پودر رخت‌شویی، ۲۰۰ کارتن روغن مایع ۱۲ عددی، یک هزار و ۲۰۰ جفت دمپایی و ۵۲۷ تخته پتو در قالب پنج کانتینر است.
    مدیرکل کمیته امداد گیلان به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم استان در ایام عید نوروز برای سیل‌زدگان نیز اشاره و بیان کرد: گیلانی ها از پنجم فروردین ماه امسال تاکنون؛ بیش از ۸۵۰ میلیون تومان به هم‌وطنان سیل‌زده خود کمک کردند که این کمک‌ها شامل کمک نقدی و در قالب کالا ازجمله مواد غذایی، آب‌معدنی، فرش، موکت، پتو، یخچال، اجاق‌گاز، تلویزیون، کفش، لباس و سایر لوازم ضروری زندگی بوده که توسط کمیته امداد جمع‌آوری و ارسال شد.
    اهرابی بابیان اینکه جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان شمال کشور هم چنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: مردم نوع‌دوست گیلان می‌توانند از طریق شماره‌حساب ۰۱۰۹۳۵۲۱۷۶۰۰۴ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۷۶۷۸ نزد بانک ملی و یا شماره‌گیری کد *۸۸۷۷*۹۹#کمک‌های خود را برای مردم آسیب‌دیده از سیل پرداخت کنند.
    به گزارش ایرنا، بارش شدید باران که از ۲۶ اسفند ماه سال ۹۷ در مازندران شروع شد و تا دوم فروردین ماه امسال ادامه داشت، سبب طغیان رودخانه ها در مناطق مرکزی و شرقی این استان شد و به ۹ نقطه شهری و بیش از ۱۷۰ روستا در بخش های مختلف خسارت زد.
    در روزهای آغازین سال جدید هم بارش بیش از ۳۰۰ میلیمتر باران در ۳۵ ساعت که با آب ناشی از برف ذوب شده قبلی توامان شد، باعث سرریز شدن سدهای گلستان و بوستان و طغیان رودخانه ها شد بطوریکه ابتدا شهر گنبد را به زیر آب برد و سپس روانه شهرها و روستاهای شمالی و غربی استان شد. 
    پنجم فروردین ماه نیز جاری شدن سیلاب در دروازه قرآن شیراز و برخورد خودروها با یکدیگر در محور ورودی شمال این کلانشهر، ده ها کشته و مصدوم برجای گذاشت. 
    از سوی دیگر بارندگی های شدید در مناطق بالادست حوضه های کارون، دز و کرخه طی دو هفته اخیر سبب آبگرفتگی روستاها و شهرهای حاشیه این رودخانه ها در شهرستان های دشت آزادگان، شوش، حمیدیه، شوشتر، اهواز و کارون شده است. 
    همزمان با آغاز موج دوم بارش‌های فروردین، بسیاری از شهرهای و روستاهای استان لرستان نیز درگیر سیلاب‌ شدند. شهرهایی مانند پلدختر،‌ دورود، خرم‌آباد،‌ الیگودرز و … در محاصره سیل قرار گرفتند. 

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=44779

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *