×

کوچکی‌نژاد خبرداد: عزل برخی نیروها در ساختار صندوق ذخیره فرهنگیان/ به دنبال تغییر و تحول در بانک سرمایه هستند

  • کد نوشته: 8701
  • ۱۳۹۵-۱۰-۱۳
  • 159 بازدید
  • ۰
  • رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از عزل برخی نیروها در ساختار این صندوق و نیز تصمیم برای تغییر و تحول در بانک سرمایه خبر داد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به شروع به کار ‌کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: جلساتی با […]

    کوچکی‌نژاد خبرداد: عزل برخی نیروها در ساختار صندوق ذخیره فرهنگیان/ به دنبال تغییر و تحول در بانک سرمایه هستند
  • رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از عزل برخی نیروها در ساختار این صندوق و نیز تصمیم برای تغییر و تحول در بانک سرمایه خبر داد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به شروع به کار ‌کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: جلساتی با دستگاه‌های نظارتی، سازمان بازرسی، وزیر آموزش و پرورش و رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار و در نشست‌ها تاکید شد مسیر تحقیق و تفحص، شفاف و بدون شبهه باشد.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه‌ای که اعضای کمیته تحقیق و تفحص با وزیر و رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان داشت بر سرعت روند تحقیق و تفحص و شفاف‌سازی آن تاکید شد اما متاسفانه از هفته گذشته تحرکاتی در داخل صندوق شروع شده و بسیاری از نیروهای کلیدی در صندوق عزل شده‌اند.

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه عزل بسیاری از نیروهای کلیدی صندوق ذخیره فرهنگیان فضا را به سمت گنگی و سردرگمی می‌برد، افزود: کسانی در صندوق ذخیره فرهنگیان عزل شده‌اند که اطلاعات دقیقی دارند و می‌توانستند شفاف‌سازی کنند.

    وی افزود: در حال حاضر به دنبال تغییر و تحول در بانک سرمایه نیز هستند و در ساختار صندوق به شدت در حال تغییر و تحول هستند، حتی هفته گذشته نیز ۳ ، ۴ ابلاغی در این خصوص داشته‌اند.

    وی افزود: برخی دستگاه‌ها قبلا اطلاعاتی را جمع‌آوری کردند لذا رئیس دیوان محاسبات نیز دستور داد تمام همکاری‌ها با هیئت تحقیق و تفحص در بخش‌های کارشناسی صورت گیرد و اکنون نیز گروهی در دیوان محاسبات مستقر هستند و به امورات شرکت‌های تابعه ورود می‌کند اما به دلیل اینکه حجم گردش مالی صندوق بسیار بالاست و نزدیک به ۱۰۰ شرکت بزرگ اقتصادی مانند ماشین‌سازی اراک، پتروپارس، پتروشیمی‌های مختلف، شرکت خانه‌سازی معلم، بانک سرمایه، بیمه معلم و شرکت صنایع آموزشی و … در زیرمجموعه آن قرار دارند، در زمان کوتاه نمی‌توان نتیجه‌گیری کرد.

    رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: تلاش می‌شود از دستگاه‌های مختلف استفاده و روند این تحقیق و تفحص تسریع شود لذا امید داریم در این مسیر، دستگاه‌های دولتی به خصوص آموزش و پرورش و مدیرعامل صندوق کمک کنند.

    کوچکی نژاد با گلایه از وزیر آموزش و پرورش در این باره، افزود: وزیری که باید از نیروهای آموزش و پرورش در ارتقاء آموزش و پرورش در جهت‌گیری‌های آموزشی و پرورشی استفاده می‌کرد؛ یک روند سیاسی را در داخل آموزش و پرورش دنبال کرده است.

    وی بیان کرد: آموزش و پرورش مملو از نیروهای انسانی قدرتمند است و زمانی این وزارتخانه به تمام دستگاه‌های کشور نیرو می‌داد تا آنجا که ۹۰درصد استاندارها و نمایندگان مجلس آموزش و پرورشی بودند؛ اما چطور شده که آموزش و پرورش با این میزان نیروی توانمند، معاون پرورشی را از جهاد دانشگاهی و معاون نوسازی را از دانشگاه تهران می‌آورد؟

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: ایشان با این روش به کار گرفته در این وزارتخانه، از نیروهای خارج از آموزش و پرورش که هیچ اطلاعاتی از این دستگاه عظیم تعلیم و تربیت ندارند و یک دستگاه فوق العاده تخصصی است نیرو می‌گیرد و تا نیروهای جدید همه چیز را یاد بگیرند دو، سه سال طول می‌کشد و آسیب جدی به آموزش و پرورش می‌زند.

    رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان خاطر نشان کرد: کمیسیون آموزش مجلس در برنامه ششم به آموزش و پرورش بسیار کمک کرد و انتظار بود این وزارتخانه با مجلس همراهی کند.

    منبع :خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=8701

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *