×

کوچکی‌نژاد: سرگردانی خانواده‌ها در پی اعلام دیرهنگام نتایج کنکور سراسری/وزیر علوم مورد سوال قرار می‌گیرد

  • کد نوشته: 5914
  • ۱۳۹۵-۰۶-۳۱
  • 156 بازدید
  • ۰
  • عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه وزیرعلوم باید درخصوص اعلام دیرهنگام نتایج کنکور سراسری سال جاری به کمیسیون متبوعش توضیح دهد، افزود: این اقدام سازمان سنجش سرگردانی خانواده‌ها را از چند روز دیگر به دنبال خواهد داشت. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم جبار کوچکی‌نژاد با انتقاد از اعلام دیرهنگام نتایج کنکور […]

    کوچکی‌نژاد: سرگردانی خانواده‌ها در پی اعلام دیرهنگام نتایج کنکور سراسری/وزیر علوم مورد سوال قرار می‌گیرد
  • عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه وزیرعلوم باید درخصوص اعلام دیرهنگام نتایج کنکور سراسری سال جاری به کمیسیون متبوعش توضیح دهد، افزود: این اقدام سازمان سنجش سرگردانی خانواده‌ها را از چند روز دیگر به دنبال خواهد داشت.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم جبار کوچکی‌نژاد با انتقاد از اعلام دیرهنگام نتایج کنکور سراسری سال جاری، گفت: متاسفانه سهل‌انگاری صورت گرفته از سوی سازمان سنجش آموزش کشور آسیب‌های متعددی را برای پذیرفته‌شدگان و حتی پذیرفته نشدگان و خانواده‌های آن‌ها به همراه دارد چراکه فرصت محدود موجود، میان اعلام نتایج، ثبت نام و برگزاری کلاس‌ها، تصمیم‌گیری‌های آنها را دچار چالش کرده و با تجمع انبوهی از کارها مانند گرفتن خانه یا خوابگاه و حتی تهیه شهریه دانشگاه‌ها رو به رو می‌سازد.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اقدام دور از انتظار سازمان سنجش سرگردانی خانواده‌ها را از چند روز دیگر و ازدحام و هرج و مرج در هنگام ثبت نام را به دنبال خواهد داشت هرچند با توجه به دیجیتالی و سیستمی شدن بررسی نتایج، انتظار می‌رود که با گذشت هر سال در شیوه برگزاری این آزمون تغییراتی به منظور تسهیل هر چه بیشتر کارها صورت گیرد نه آنکه پس‌رفت داشته باشند.

    وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این خصوص وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را مورد سوال قرار خواهد داد، افزود: وزارت علوم پس از برگزاری چندین دهه آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها، باید خود را موظف به برگزاری هر چه بی‌تقص‌تر آن بداند لذا تعهد دادن به منظور عدم تکرار این بی‌نظمی به مجلس و ارائه برنامه با هدف نحوه برگزاری بی‌نقص ضرروی است.

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه به یقین امسال کلاس‌ها با تاخیر آغاز شده و این مسئله به سیستم آموزشی کشور لطمه وارد می‌کند، تاکید کرد: وزیر علوم باید توضیحات خود را در این خصوص در اختیار رسانه‌ها و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار دهد.

    منبع: خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=5914

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *