عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه آموزشوپرورش باید بتواند با فرهنگسازی آموزش زبانهای متعدد خارجی را در مدارس محقق سازد، گفت: اگر گردشگری ایران رشد کند، به افرادی که به زبانهای مختلف تسلط دارند، نیاز مبرمی پیدا خواهیم کرد.
به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم جبار کوچکینژاد با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه دایر کردن کلاسهای مرتبط به سایر زبانهای خارجی در مدارس با توجه به پراکندگی متقاضیان، گفت: تدریس زبانهای دیگر به غیر از انگلیسی در مدارس کشور با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری امری ضروری است اما امروز تدریس آموزش زبانهای خارجی در مدارس به انگلیسی منوط شده است که این انحصارگرایی آسیبهایی را برای جامعه به دنبال دارد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر گردشگری ایران طبق برنامه ششم توسعه رشد پیدا کند، به افرادی که به زبانهای مختلف تسلط دارند نیاز مبرمی پیدا خواهد کرد، گفت: توجه به زبانهای دیگر بهیقین در مبحث ایجاد اشتغال و درآمدزایی نیز تاثیرگذار است.
وی با اشاره به عدم استقبال دانشآموزان از یادگیری زبانهای دیگر به غیر از انگلیسی، گفت: باید اهمیت یادگیری زبانهای دیگر باید در میان خانوادهها فرهنگسازی شود؛ درواقع باید دلیل استقبال محدود دانشآموزان از این موضوع را نبود فرهنگسازی و اطلاعرسانی درست دانست.
کوچکینژاد با بیان اینکه تغییر دیدگاه خانوادهها دراین خصوص نیاز به راهنمایی و آگاهسازی آنها دارد، گفت: در بخش دانشگاهی نیز باید به این امر پرداخته و ضرورت یادگیری آنها برای دانشجو و دانشآموز از سوی دو دستگاه آموزش و پرورش و آموزش عالی درونی شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه افزود: شورای عالی آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دو مصوبه موضوع “تنوعبخشی به آموزش زبانهای خارجی” را مورد توجه قرار داده اما باید بتوانند این مصوبات خود را اجرایی و عملیاتی کنند، درواقع مشکل مدیریتی در این زمینه به چشم میخورد.
به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم وزیر آموزش و پرورش به تازگی گفته است؛ متاسفانه از آموزش سایر زبانها در مدارس چندان استقبال نشده و به عبارت دیگر دایر کردن کلاس آموزشی به سایر زبانها، با توجه به پراکندگی دانشآموزان متقاضی آموزش، مشکل است.
منبع:خانه ملت
دیدگاهتان را بنویسید