نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت به هر طریق ممکن در تلاش است تا راهآهن رشت را به انزلی برساند، گفت: دولت در اتصال خطوط ریلی گیلان ابنیهای نظیر احداث چندین دهنه پل را حذف کرده که نمونه آن عدم تکمیل پل در لاکان و فلکده است که در کنار نارضایتیها، مخاطراتی را نیز در پی داشته است.
به گزارش گیل و دیلم ، محمدرضا احمدی سنگری با اشاره به ساخت غیراصولی خط ریلی در گیلان، اظهار کرد: متأسفانه دولت و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور شتاب گونه و غیراصولی خطوط ریلی گیلان را پیش برده و میبرند.
وی در گفتگو با فارس با بیان اینکه شرکت ساخت و راهآهن کیفیت احداث خط ریلی در گیلان را فدای سرعت غیرمنطقی کردهاند، اظهار کرد: شتابزدگی در احداث، استفاده از مصالح نامرغوب و آسیبهای زیستمحیطی برداشت نامتعارف مصالح از سوی شرکت ساخت بارها مورد تذکر ما قرارگرفته و هیچگاه اجازه نخواهیم داد تا دولت عجولانه پروژهای را به مرز افتتاح برساند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت به هر طریق ممکن در تلاش است تا راهآهن رشت را به انزلی برساند، گفت: دولت در اتصال خطوط ریلی گیلان ابنیهای نظیر احداث چندین دهنه پل را حذف کرده که نمونه آن عدم تکمیل پل در لاکان و فلکده است که در کنار نارضایتیها، مخاطراتی را نیز در پی داشته است.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت ساخت ابتدا باید پلها را در طول خط ریلی احداث و سپس بهرهبرداری از راهآهن را به متولیان آن واگذار می کرد، گفت: نمیشود پروژهای ملی و بزرگی نظیر راهآهن را با شتابزدگی و عجولانه و با اهدافی غیراصولی و بر ضرر مردم پیش گرفت و بهجای اینکه مردم منطقه از آن بهره ببرند خود و اموالشان هرروز با آن درگیر و با خطر دستوپنجه نرم کنند.
احمدی با بیان اینکه احداث و اتصال خط آهن رشت به انزلی نیز احتمالاً با مشکاتی روبرو است، افزود: گزارشها حکایت از حذف چندین دهنه پل در مسیر بوده که بازهم تأکید میکنم شرکت ساخت و توسعه زیرساختها باید با دقت و مطابق با طراحیهای اصولی احداث راهآهن را در پیش بگیرد چراکه بهرهبرداری از طرحی که ناقص اجراشده، صحیح نیست و راهآهن نیز نباید طرح ناقص را بهرهبرداری کند
دیدگاهتان را بنویسید