×

گزارش اختصاصی گیل و دیلم | حواشی جلسه علنی شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه ؛ دفاع تمام قد رییس شورا از شهردار بدون حضور هیچ کدام از اعضاء دیگر

  • کد نوشته: 34383
  • ۱۳۹۷-۰۵-۱۰
  • 281 بازدید
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گیل و دیلم ، جلسه ی علنی شورای اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه با موضوع ارائه بیلان عملکرد یک ساله ی شورای دور پنجم و شهرداری ، عصر روز چهارشنبه در ساختمان شورای این شهرستان برگزار گردید. در ابتدای این جلسه که با حضور عموم مردم آغاز شده و البته بدون […]

    گزارش اختصاصی گیل و دیلم | حواشی جلسه علنی شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه ؛  دفاع تمام قد رییس شورا از شهردار بدون حضور هیچ کدام از اعضاء دیگر
  • به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گیل و دیلم ، جلسه ی علنی شورای اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه با موضوع ارائه بیلان عملکرد یک ساله ی شورای دور پنجم و شهرداری ، عصر روز چهارشنبه در ساختمان شورای این شهرستان برگزار گردید.

    در ابتدای این جلسه که با حضور عموم مردم آغاز شده و البته بدون حضور اکثریت اعضاء شورای اسلامی این شهرستان از رسمیت خارج شد ، تیغ نورد ریاست شورای اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه به بیان و طرح برنامه ها و عملکرد یکساله ی این شورا پرداخت.

    رضا تیغ نورد جلالی ، ضمن تقدیر و تشکر از مردم حاضر در جلسه با بیان اینکه این مکان ، خانه ی شما مردم بوده و این جایگاه را نیز مدیون شما هستیم ابراز امیدواری کرد که شورا بتواند قدردان این لطف و حمایت همیشگی مردم بوده باشد.

    تیغ نورد عنوان کرد: این جلسه به پیشنهاد آقای دوست جلالی عضو دیگر شورا برگزار گردید و حتی روز آن را نیز ایشان تعیین فرمودند .
    مکان این جلسه را نیز ابتدا در معین برنامه ریزی کرده بودیم و تمام تلاشمان این بود که در آنجا پذیرای شما باشیم اما متاسفانه دوستان ادعا کردند که شاید از لحاظ امنیتی مشکلی برایشان ایجاد شود و یک مقدار بحث را امنیتی کردند . ما نیز برای آنکه جلسه لغو نشود تصمیم گرفتیم ، در همین مکان در خدمت شما باشیم . در جلوی آقای فرماندار نیز به توافق رسیدیم که جلسه در این سالن برگزار شود .
    متاسفانه امروز ساعت ۲ همزمان آقای نجفی و دوست جلالی پیام مشترکی دادند که بدلیل آرامش در شهر و موقعیت موجود ما دو نفر در این جلسه حضور پیدا نمی کنیم و عضو دیگر شورا خانم محمد دوست که دو سه روز است خودشان دارند برای این جلسه تبلیغ می کنند (کانال شهر خلّاق ) و از مردم دعوت می کنند که در این جلسه حضور پیدا کنند ، ان شاءالله که ایشان تشریف فرما بشوند و در خدمت آقای تربیعی هم باشیم .

    تیغ نورد در ادامه با دفاع از عملکرد مثبت سلیمانی شهردار آستانه اشرفیه افزود :
    الحمدلله به یمن وجود برادر خوب ما جناب آقای سلیمانی اقدامات خوبی در سطح شهر انجام شد علی رغم این که در آمد شهرداری ها در اکثر شهر ها کافی نیست و شاید حقوق پرسنل چندین ماه است که پرداخت نشده ، شهرداری آستانه اشرفیه به کمک اعضاء شورای اسلامی شهر و آقای شهردار از این مقوله مبرا بوده است .

    تیغ نورد با بیان اینکه در دو محله جسیدان و ولیعصر شورا یاری تشکیل داده شده است ، از تشکیل شورا یاری دیگری در محل دیگر از شهر خبر داد .
    وی در ادامه ضمن تقدیر از حمایت های شورای شهر و شهرداری ، از تبدیل شدن تاکسیرانی و آتش نشانی به دو سازمان مجزا خبر داد .

    تیغ نورد با بیان اینکه از ابتدای انتخاب در خیلی از موارد سعی بر این بوده حرف ها را به بیرون انتقال ندهیم ،چرا که اختلاف نظر و تضارب آرا در همه جا وجود دارد .
    و انتقال ریز مطالب در فضای مجازی ، آرامش را از مردم سلب می کند ، از فراری شدن زمینه های سرمایه گذاری برای حضور سرمایه گذاران در این شهرستان گلایه کرد

    رییس شورای اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه در پایان مطالب اولیه خود از نهایی شدن توافق طرح گسترش حرم خبر داده و ضمن ابراز گلایه از فضاسازی های ایجاد شده در سطح شهرستان ، نسبت به برهم زدن شرایط برای حضور این شرکت سرمایه گذار در شهرستان ابراز نگرانی کرد .

    سلیمانی شهردار آستانه اشرفیه که این روزها مورد هجمه ی بسیاری قرار گرفته و به یک قدمی استیضاح رسیده سخنران اصلی این مراسم بود.

    شهردار آستانه اشرفیه در ابتدای کلام ، با بیان اینکه من باید به احترام شما مردم ایستاده و بنشینم از حضور مردم و حمایت شان سپاسگذاری کرد .

    سلیمانی در ادامه از طرح های نهایی و پروژه های تکمیل شده ی شهرداری این شهرستان نام برد .

    تعریض ،جدول گذاری فرش گذاری و اسفالت خیابان امام خمینی

    تعریض ، جدول گذاری ، زیرسازی خیابان و بلوار دانشگاه به سما کیسم

    احداث سالن سرپوشیده شهربازی بازی لند در پارک ساحلی

    پروژه بوستان بزرگ حشمت از جمله موارد تکمیل شده توسط شهرداری این شهرستان نام برده شد .

    درجه ی شهرداری از درجه ۶ به ۷ ارتقا داده شده و دارای مزایای خاصی است که حداقل سه معاون به شهرداری اضافه می کند و می تواند در تسریع کار ها در راست توسعه شهر و خدمات رسانی به شهروندان مفید باشد.

    بازگشایی و جدول گذاری پروژه گردشگری پُل تا پُل .
    تعریض، زیرسازی جدول گذاری بلوار شهید رضی به سمت پیام نور

    تعویض ، جدول گذاری بلوار جسیدان

    ساختمان ایستگاه اتش نشانی که در سه طبقه در حال ساخت است و ان شاءالله بتوانیم در هفته دولت نما و سنگ کاری آن را به اتمام برسانیم.

    تعریض و جدول گذاری خیابان فردوسی

    ساخت المان و تندیس بزرگان ، علما و پزشک مستضعفین ، شهید بزرگوار گیلان خوش سیرت

    سلیمانی در ادامه با بیان اینکه فضای مجازی نامش مجازی است ، افزود :
    بیایید با مردم رو راست باشیم و در فضای حقیقی هست که می شود کار کرد

    وی با بیان اینکه به من اتهام می زنند …

    بغض خود را شکست که با تشویق و ابراز احساسات حامیان حاضر در جمع به ادامه سخنان خود پرداخت

    شهردار آستانه اشرفیه گفت: اگر از روزی که وارد شهرداری آستانه شدم یک ریال از کسی گرفته باشم من به آن شخص جایزه می دهم از موضوعاتی که در خصوص عملکرد وی مطرح شده گلایه کرده و بدان پاسخ داد .

    سلیمانی افزود: من اهل آستانه اشرفیه هستم و من آستانه را نفس می کشم افزود: یکی از سوالات طراحان استیضاح این بود که تابلوی مهر آستان را هزینه نگرفتم . واقعا من خجالت می کشم که این حرف را بزنم . من وقتی رزومه دکتر امیرناصری را می خواندم دیدم که ایشان استاد راهنمای بالغ بر ۱۵۰ پایان نامه دکتری بودند .
    این ها افتخارات ما هستند .

    ببینید من ۱۴ هزار متر مربع را تغییر کاربری ندادم . آقا این بزرگنمایی است . این کار ، سرمایه گذارش هم در اینجا هست و بهتر از من می تواند صحبت کند . زمین دانشگاهی است . زمین گردشگری خودش مسائل خاص خودش را دارد . من دنبال کاغذ بازی و بروکراسی ادازی نیستم.
    شما اگر بخواهی بروکراسی اداری را طی کنی هیچ چیز نباید در این شهر احداث شود.
    من الان شن برداشت کردم ، ۴ ماه است که نمی توانم از پارک ساحلی پای پروژه‌ ببرم. این شن برای همین شهر است. از سفید رود استخراج کردیم ، دادستان محترم ، فرماندار ، اداره اطلاعات همه و همه همکاری کردند اما نمی توانیم برداشت کنیم. یکی بلند شود و بگوید آقا چرا نمی توانید ؟
    بروید و ببینید هنوز همانجاست و بجای علف ، درخت درآمده روی آن . یکی بیاید به من کمک کند و دست من را بگیرد

    سلیمانی افزود: ما در آستانه نه مهمانسرا داریم نه غذاخوری نه هتل .
    ما آستانه ای ها لاهیجان را لاهیجان کردیم

    به من می گویند از سرمایه گذار حمایت کردی و ۵۰۰-۶۰۰ میلیون تخفیف دادی ، بله من در حمایت از سرمایه گذار این کار را انجام دادم و تا روزی هم که هستم این کار را انجام خواهم داد . تعارف هم نداریم

    در ادامه جلسه، سوالات کتبی حضار حاضر در جمع از سلیمانی و تیغ نورد پرسیده و بدان پاسخ داده شد

    تیغ نورد در پاسخ به گلایه یکی از حضار در خصوص عدم حضور دیگر اعضاء شورا گفت :
    گاهی اوقات پشت ماشین هایی همچون کامیون و وانت در جاده ها جملات بسیار زیبایی می نویسند که آقا هر جا حرف از صداقت شد ، صدا قطع شد!

    تیغ نورد در پاسخ به سوال دیگری از شهروندان که چرا طرح سوال ۴ تن دیگر از اعضاء شورا را به شهردار ابلاغ نمی کنید گفت : بنده در فضای مجازی از روزی که به ما گفتند قانون شورا را مطالعه کنید ، از آن روز رفتیم و قانون شورا را مطالعه کردیم و با این نتیجه رسیدیم که ابلاغی که بندگان خدا انجام دادند درست نبود .
    در روز ۲۵/ ۴ در شهرداری حضور فیزیکی داشتم اما متاسفانه نائب رییس محترم ، برخلاف بروکراسی اداره و با علم کامل بر قانون شوراها آمدند که نامه را به شهردار ابلاغ کنند . جالب اینجاست که بنده کنار آقای شهردار نشسته بودم . من از مدیر دفتر شهردار پرسیدم که نامه را چه کسی به شما داد ؟ گفتند خانم محمد دوست .

    نامه را باز کردم دیدم خطاب به شهردار نوشته شده است ، جناب آقای شهردار با توجه به آنکه ریاست محترم شورا در مسافرت به سر می برند بنده سوال اعضاء محترم را به شما ابلاغ می کنم. من گفتم به خانم محمد دوست بفرمایید من در شهرداری حضور دارم لااقل یک نگاهی به اینجا بیاندازند . عدم ابلاغ هم به این دلیل بود .

    تیغ نورد افزود: طرح سوال را یک ساعت بعد از انتشار خبر استیضاح توسط رسانه با مردم در فضای مجازی انتشار دادند .

    تیغ نورد در پاسخ به اظهارات یکی از حاضران در جمع ، که از غیر رسمی بودن این جلسه و تبلیغاتی بودن آن در حمایت از شهردار انتقاد کرد گفت: من در جلسه، برای شما مسند میاورم . آقایان تقاضای جلسه پرسش و پاسخ کردند. ساعت دو بعدازظهر امروز پیام دادند که بخاطر ایجاد آرامش در شهر ما در جلسه شرکت نمی کنیم . من مردم را از راه دور و نزدیک دعوت کردم . از لاهیجان و رشت و شهرهای دیگر آمدند . امروز جلسه ی من ، بیلان کار بود و پرسش و پاسخ با مردم . قرار نیست یک روز به واسطه ی اتفاقی که برای خانواده ی من پیش آمد ، خانم محمد دوست به عنوان نائب رییس تصمیم تاثیر گذار در شهر بگیرد . ما اهل آستانه اشرفیه هستیم و در اینجا نفس می کشیم. سر ما برود غیرت مان نمی رود .
    قرار نیست ما با فرافکنی با استدلال غیرمنطقی کار آن خانم را موجه جلوه دهیم .

    من برای این که جلسه پرسش و پاسخ ما خراب نشود ، میز کنفرانس اتاقم را باز کردم تا امروز در خدمت شما باشیم .

    اگر قرار بر این بود که بنده حرمت شماها را بشکنم در شورا را می بستم، می گفتم که چون دو عضو شورا می گویند یا ما بازی یا بازی خراب ، بنده حرف شما را گوش نکنم ؟ برای چه؟ این سیاست ، سیاست عمر و عاصی است .

    ما جلوی آقای فرماندار مقدمات این جلسه را در معین فراهم کردیم . آقای دوستجلالی گفتند ما امنیت نداریم .

    پایان این مراسم با خواندن نامه جمعی و سخنرانی یکی دو تن از حامیان سلیمانی شهردار فعلی آستانه اشرفیه به پایان رسید.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=34383

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *