×

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان خبر داد؛
گیلان در منطقه گرمسیری ۴ مصرف برق خانگی قرار دارد

  • کد نوشته: 102969
  • ۱۴۰۳-۰۳-۲۰
  • 22 بازدید
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: الگوی مصرف برق خانگی در این استان از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه تا ۴۵۰ کیلووات ساعت تعیین شده است.....
    گیلان در منطقه گرمسیری ۴ مصرف برق خانگی قرار دارد
  • به گزارش گیل و دیلم ، مسعود صادقی خمامی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با تشریح برنامه‌های صنعت برق برای گذر از پیک تابستان و راهکار‌های مدیریت مصرف برق گفت: گذر از پیک مصرف برق در تابستان بدون همراهی مشترکان امکان پذیر نیست.

    به گفته او، در راستای عملیاتی سازی برنامه‌های ترویج فرهنگ مدیریت مصرف انرژی برق تدوین شده توسط وزارت نیرو تلاش می‌شود از ظرفیت‌های فرهنگی و دینی استان گیلان برای بسط آموزه‌های مدیریت مصرف برق استفاده شود.

    مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: بر پایه دستورالعمل ابلاغی از سوی شرکت توانیر، این استان در منطقه گرمسیری ۴ قرار دارد و الگوی مصرف برق خانگی در گیلان در ماه‌های گرم سال (۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه) تا ۴۵۰ کیلووات ساعت تعیین شده است.

    صادقی گفت: برنامه‌های صنعت برق برای مدیریت مصرف همگی مشوق محور هستند و مشترکان در صورت رعایت الگوی مصرف تا ۲۰ برابر پاداش دریافت خواهند کرد.

    او افزود: ساعت پیک مصرف در استان گیلان در روز ۱۱ الی ۱۷ و در شب ۱۸ الی ۲۳ است.

    به گفته مدیرعامل توزیع برق گیلان، مشترکین می‌توانند با اعمال راهکار‌های ساده از جمله قرار دادن درجه کولر روی ۲۴ درجه (دمای آسایش)، استفاده نکردن از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده حداکثری از روشنایی روز و… از خاموشی‌های احتمالی جلوگیری کنند.

    صادقی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی‌های موجود مبنی بر گرمای شدید هوا در تابستان و از طرفی مسافرپذیر بودن استان گیلان، انتظار داریم نیاز مصرف برق در استان افزایش یابد و بدیهی است که مدیریت مصرف مناسب‌ترین راه برای جلوگیری از مشکلات در حوزه برق است.

    او همچنین گفت: بر اساس تفاهم نامه‌های منعقد شده با صنایع گیلان، مقرر شده تا ساعات مصرف این دسته از مشترکان به ساعات غیرپیک و تعطیلات منتقل شود که این موضوع شایسته تقدیر و بسیار تأثیرگذار در مدیریت بار مصرف استان است.

    مدیرعامل توزیع برق گیلان افزود: مشوق‌های بسیار خوبی از سوی وزارت نیرو و شرکت توانیر برای مشترکان کشاورزی درنظر گرفته شده که اگر در مدت ۵ ساعت در ساعات پیک، پمپ‌های چاه آب کشاورزی را خاموش کنند در باقی ساعات شبانه روز از برق رایگان برخوردار خواهند شد.

    صادقی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت نیرو ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان می‌بایست ۳۰ درصد مصرف انرژی برق خود را در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیر اداری نسبت به مصرف سال گذشته کاهش دهند و اگر این صرفه جویی توسط ادارات انجام نشود، شرکت توزیع برق ملزم به قطع برق این ادارات است.

    به گفته او، از ابتدای سال و بر اساس رصد دقیق صورت پذیرفته به وسیله کنتور‌های هوشمند، برق ادارات پرمصرفی که این بخشنامه را رعایت نکنند، قطع خواهد شد.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=102969

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *