×

گیلان سیزدهمین استان کشور از نظر کمترین نرخ تورم است

  • کد نوشته: 98543
  • ۱۴۰۲-۱۱-۲۵
  • 77 بازدید
  • ۰
  • معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به انتشار شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها گفت: رتبه گیلان در بین 31 استان کشور از نظر دارای بودن کمترین نرخ تورم کشور سیزدهم است.....
    گیلان سیزدهمین استان کشور از نظر کمترین نرخ تورم است
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان، وحید طیفوری روز سه شنبه اظهار کرد: نرخ تورم کل کشور در دی‌ماه ۱۴۰۲ معادل ۴۳و ۶ دهم درصد و استان گیلان معادل ۴۴ و هفت دهم درصد بوده است.

    وی عنوان کرد: این شاخص در کشور نسبت به مقدار مشابه در سال ۱۴۰۱ نزدیک ۱/۱ درصد بیشتر است و بالاترین نرخ تورم استان در گروه «گوشت قرمز و ماکیان»، «ماهی‌ها و صدف داران»، «هتل و رستوران»، «خرید وسایل نقلیه» و «خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی» ‌است.

    معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان افزود: استان‌های تهران با نرخ ۳۸/۶ درصد دارای پایین‌ترین نرخ تورم و استان یزد با نرخ تورم ۵۴/۷ درصد دارای بالاترین نرخ تورم در کشور است( بین استان‌ دارای بالاترین نرخ تورم و پایین‌ترین نرخ تورم حدود ۱۶/۱درصد تفاوت وجود دارد).

    به گفته وی، نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در دی ماه‌ سال جاری نسبت به دی ماه‌ سال گذشته در کشور را برابر ۳۸/۵ درصد و در استان برابر ۴۰/۲ درصد بوده است.

    طیفوری تصریح کرد: میزان تغییرات ماهانه شاخص قیمت در دی ماه‌ سال جاری نسبت ماه گذشته، در کشور ۲/۶ درصد و استان برابر ۲ درصد است که در گروه‌های «ارتباطات»، «خرید وسایل نقلیه»، «میوه و خشکبار» و «اجاره» دارای بالاترین مقدار بوده است.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=98543

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *