×

گیلان گوش به زنگ آوای خوش جشنواره روستایی و عشایری

  • کد نوشته: 52932
  • ۱۳۹۸-۱۰-۰۳
  • 226 بازدید
  • ۰
  • گیلان چشم به راه برگزاری جشنواره ای از نواها و آوازهای بومی ، پوشش های محلی ، نمایشگاه تولیدات صنایع دستی و هنری ، آداب و رسوم آئین های سنتی گیلان، عکس و تصویر، همایش با موضوع بوم گردی وگردشگری در نیمه دی ماه امسال است. به گزارش گیل و دیلم ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد […]

    گیلان گوش به زنگ آوای خوش جشنواره روستایی و عشایری
  • گیلان چشم به راه برگزاری جشنواره ای از نواها و آوازهای بومی ، پوشش های محلی ، نمایشگاه تولیدات صنایع دستی و هنری ، آداب و رسوم آئین های سنتی گیلان، عکس و تصویر، همایش با موضوع بوم گردی وگردشگری در نیمه دی ماه امسال است.

    به گزارش گیل و دیلم ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اعلام این خبر بیان کرد: نخستین جشنواره توانمندی ها و دستاوردهای روستایی و عشایری استان با اولویت توسعه فرهنگ تولید و ایجاد بازار مشترک محلی طرح ریزی شده است.

    فیروز فاضلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی و فرهنگی، اجرای بازی های بومی و محلی، نمایشگاه عرضه نان ، حلوا و شیرینی محلی، نمایشگاه عرضه صیفی جات ، محصولات کشاورزی و دامی و غذاهای بومی و محلی و همایش های تخصصی در حوزه های متنوع برای جذب سرمایه گذار برای صنایع تولید از دیگر بخش های جشنواره است.

    وی ادامه داد: روستائیان و عشایر گیلان ، محققان ، کارشناسان و صاحب نظران، سرمایه گذاران ،رسانه های محلی و منطقه ای و ملی، اقوام استانی و ملی ،شورای فرهنگ عمومی، کانون های فرهنگی هنری مساجد، آموزش و پرورش و دیگر اقشار مختلف جامعه مخاطبان جشنواره یادشده خواهند بود.

    فاضلی تصریح کرد:فرهنگ به عبارتی ،مجموعه رویدادها و یادبودها و میراث فرهنگی مادی ، معنوی و اسلامی- ایرانی است که بنای امروز را بر اساس نسبت های دیروز استوار می سازد همان که گاه به هویت فرهنگی تعبیر می شود .

    وی افزود : فراهم نمودن زمینه اشتغال فعال جوانان در روستاها، توسعه فرهنگ تولید و ایجاد بازار مشترک محلی، بیان ظرفیت های موجود در نوآوری و خلاقیت های روستائیان و عشایر ،کاهش آسیب های اجتماعی در بستر روستایی، تحول در شیوه های زندگی فردی و اجتماعی در بین جوانان عشایری و روستایی، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و همگرایی ملی و ترویج رویکردی اصالت بخش و الهام بخش در فطرت پاک انسانی از اهداف اصلی برپایی جشنواره یادشده است.

    وی ادامه داد: جذب گردشگر و رونق بخشیدن به گردشگری مذهبی و ملی، حفظ و احیای میراث معنوی ، ارتقاء هویت فرهنگی و آداب و رسوم ملی و محلی، ایجاد هماهنگی موثر در فعالیت ها و سرمایه گذاری بخش های عمومی و خصوصی در بین عشایر و روستاها، معرفی آئین های ستنی ملی و مذهبی و ارائه خدمات متقابل بین روستایی، توسعه آداب و رسوم مذهبی در توسعه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی جامعه و ایجاد بازار تولید و رونق اقتصادی در بین روستائیان و عشایر اهداف عملیاتی جشنواره توانمندی ها و دستاوردهای روستایی و عشایری گیلان را تشکیل می دهند.

    فاضلی افزود: جشنواره دستاوردها و توانمندی های روستایی و عشایری علاوه بر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت  استانداری، اداره کل ورزش و جوانان ، شهرداری رشت، سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری رشت ، سازمان سیما منظر شهرداری رشت، روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت ، اداره کل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی، جهاد کشاوزی و سازمان فنی و حرفه ای استان گیلان برگزار می شود.

    نخستین جشنواره توانمندی ها و دستاوردهای روستایی و عشایری گیلان همراه با نمایشگاه صنایع فرهنگی ،هنری ،صنایع دستی ،غذا و خوراک و آثار هنرمندان گیلان ،نیمه دیماه در مجتمع فرهنگی ورزشی یادگار امام رشت برگزار می شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=52932

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *