×

یادداشت اختصاصی گیل و دیلم؛ سخنی در ابواب جمعی مسائل اخیر ایران

  • کد نوشته: 31509
  • ۱۳۹۷-۰۲-۲۰
  • 215 بازدید
  • ۰
  • گیل و دیلم؛ نوشتن در باب اتفاقات اخیر برجام، تخصص و دریادلی میخواهد که صادقانه هیچکدام را ندارم اما همینقدر میدانم، که برجام هرگز ترکمانچایی که آمریکا به ما تحمیل کرده باشد و حضرات دلواپس با یقه دراندن از آن یاد میکردند، نبود که اگر چنین بود، دولت فعلی آمریکا اینقدر ابله نبود که آنرا […]

    یادداشت اختصاصی گیل و دیلم؛ سخنی در ابواب جمعی مسائل اخیر ایران
  • گیل و دیلم؛ نوشتن در باب اتفاقات اخیر برجام، تخصص و دریادلی میخواهد که صادقانه هیچکدام را ندارم

    اما همینقدر میدانم، که برجام هرگز ترکمانچایی که آمریکا به ما تحمیل کرده باشد و حضرات دلواپس با یقه دراندن از آن یاد میکردند، نبود که اگر چنین بود، دولت فعلی آمریکا اینقدر ابله نبود که آنرا پاره کند!

    وقایع دیروز در صحن علنی مجلس را دیدیم، این حرکت نمایندگان نه کنش بود، نه عمل بلکه در واقع توسط ترامپ وادار به عکس العمل یا واکنشی شدند که نه در شأن مجلس و نه مورد رضایت مردم بود، اما یادمان باشد رفتار چند نماینده تندرو متعلق به یک جریان خاص سیاسی هیچ ربطی به همه ی مجلس ندارد! و نباید به پای کل مجلس نوشته شود. شاهد بودیم که برخی دوستان در شبکه های اجتماعی، خواهان رجعت “کلنل لیاخوف ” روسی و به توپ بسته شدن مجلس شدند، لازم به ذکر است که هرچند این رفتار مورد پسند خیلی از ماها نبود، اما نیازی هم به لیاخوف نبود، چرا، که خود ماها (اعم از من و تک تک شماها) میتوانستیم این چند نماینده تندرو و جنگ طلب را به مجلس نفرستیم! و با کمی همت بیشتر چه از جانب واجدین شرایط کاندیداتوری و چه از جانب رای دهندگان، مجلس بهتری داشته باشیم!
    حال با این اتفاق، اهمیت صندوق رای را به خوبی متوجه شدیم! و با قیاس بین رفتار اقلیتی که پرچم را آتش زدند و اکثریتی که این حرکت را محکوم کردند متوجه شدیم که همه ۲۹۰ نفر سر و ته یک کرباس نیستند!
    شخصا شاید دلیل خروج ترامپ از برجام را درک کنم اما هرگز و هرگز دلیل کف و سوت و تشکر برخی از هموطنان مان را از ترامپ درک نخواهم کرد!
    یعنی واقعا هستند کسانی که از تحریم، تنش و جنگ خوشحال باشند و هلهله کنند؟
    یعنی متوجه نیستند که تحریم در خوشبینانه ترین حالت ممکن یعنی از این به بعد:
    قاچاق کالا و ارز افزایش پیدا میکند!
    داروهای بیماران خاص نایاب می شود!
    آژانس هاى مسافرتی بازارشان دچار رکود می شود!
    صادرات فرش و صنایع دستی مختل می شود!
    تورم و بیکاری بدتر خواهد شد!

    آموزش خصوصا در بخش های بهداشت تا حدود زیادی دچار اسیب خواهد شد

    آیا این نماینده های آتش باز، مدیران متقن و مدبری هستند که بتوانند با رفتارهای صحیح سیاسی از این موقعیت چالش برانگیز کشور را عبور دهند؟!

    و در پایان:

    کاش اگر برخی ها وطن پرست یا وطن دوست نیستند، اگر موقعیت و وضعیت هموطنانشان برایشان مهم نیست، لااقل ادای دوست داشتن وطن و مردم را دربیاورند تا مردم اینهمه ناامید نشوند!

    محبوبه امین پور
    فعال سیاسی و اجتماعی
    ۱۳۹۷/۰۲/۲۰

    نکته: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=31509

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *