×

یکصد میلیارد ریال بیشتر از مصوبه مجلس به چایکاران پرداخت شد

  • کد نوشته: 26579
  • ۱۳۹۶-۱۰-۰۲
  • 75 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان چای کشور گفت: یکصد میلیارد ریال بیشتر از مصوبه مجلس شورای اسلامی، به چایکاران شمال پرداخت شده است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،محمدولی روزبهان افزود: سهم پرداخت دولت از مصوبه مجلس شورای اسلامی بابت بهای برگ سبز چای به چایکاران شمال کشور، یک هزار میلیارد ریال بوده که تاکنون با […]

    یکصد میلیارد ریال بیشتر از مصوبه مجلس به چایکاران پرداخت شد
  • رئیس سازمان چای کشور گفت: یکصد میلیارد ریال بیشتر از مصوبه مجلس شورای اسلامی، به چایکاران شمال پرداخت شده است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،محمدولی روزبهان افزود: سهم پرداخت دولت از مصوبه مجلس شورای اسلامی بابت بهای برگ سبز چای به چایکاران شمال کشور، یک هزار میلیارد ریال بوده که تاکنون با نظر مساعد هیأت دولت و دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، به این چایکاران یک هزار و یکصد میلیارد ریال پرداخت شده است.

    وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده و ۴۲۰میلیارد ریال آن باقی مانده که می کوشیم تا اسفندماه امسال این مبلغ نیز بتدریج به حساب آنها واریز شود.

    به گفته روزبهان، صاحبان کارخانه های چای تاکنون همکاری خوبی داشته اند و ۳۲۰ میلیارد ریال سهم القدر واحدهای چایسازی را بابت برگ سبز واریز کرده اند و ۱۰درصد باقی مانده آن هم بتدریج با فروش چای خشک تولیدشده پرداخت خواهد شد.

    وی قدرالسهم دولت بابت بهای برگ سبز را ۶۰ درصد و کارخانه های چایسازی را ۴۰ درصد ذکر و اضافه کرد: آخرین مبلغ واریزی به حساب کشاورزان چایکار، سه شنبه هفته گذشته به میزان چهار میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال بوده که به حساب عابربانک سپه آنان واریز شده است.

    استان های گیلان و مازندران بین ۲۵ تا ۲۸ هزار هکتار باغ چای دارند که ۹۰ درصد این باغ ها در استان گیلان واقع است. برداشت برگ سبز چای از باغ های شمال کشور در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه ، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود.

    در فصل زراعی گذشته، ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ تن برگ سبز چای به ارزش اقتصادی افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال از چایکاران خریداری شد.

    حدود ۵۰ هزار خانوار چایکار در تولید برگ سبز چای فعالیت دارند.

    لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و سازمان چای کشور در این شهرستان استقرار دارد/ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=26579

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *