×

۲۱۵ میلیارد از مطالبات چایکاران شمالی پرداخت شد

  • کد نوشته: 39720
  • ۱۳۹۷-۰۹-۱۷
  • 118 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان چای کشور‌ گفت: ۲۱۵ میلیارد و ۱۴۷ میلیون تومان از مطالبات چایکاران دو استان گیلان و مازندران پرداخت شده است. به گزارش گیل و دیلم ،حبیب جهانساز در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ در تاریخ ۱۴ آذر مبلغ ۲۵۷ میلیون تومان از مطالبات چایکاران به حساب آنان واریز شد با این حساب کارخانجات چایسازی تاکنون […]

    ۲۱۵ میلیارد از مطالبات چایکاران شمالی پرداخت شد
  • رئیس سازمان چای کشور‌ گفت: ۲۱۵ میلیارد و ۱۴۷ میلیون تومان از مطالبات چایکاران دو استان گیلان و مازندران پرداخت شده است.

    به گزارش گیل و دیلم ،حبیب جهانساز در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ در تاریخ ۱۴ آذر مبلغ ۲۵۷ میلیون تومان از مطالبات چایکاران به حساب آنان واریز شد با این حساب کارخانجات چایسازی تاکنون بیش از ۹۵ درصد از قدرالسهم خود را به چایکاران دو استان گیلان و مازندران پرداخت کرده‌اند.

    رئیس سازمان چای کشور‌ ضمن اشاره به اینکه دولت قدرالسهم خود را در ماه‌های گذشته به طور کامل پرداخت کرده است عنوان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۲۱۵ میلیارد و ۱۴۷ میلیون تومان از کل مطالبات چایکاران شمالی پرداخت شده و مابقی مبالغ باقیمانده نیز به زودی به حسابشان واریز می‌شود.

    جهانساز روند فرآوری و فروش چای خشک تولید شده در کارخانجات چای‌سازی شمال را مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت:‌ در سال‌های اخیر دولت اهتمام و عنایت ویژه‌ای به بخش صنعت چای کشور داشته ‌و امیدواریم ضمن حمایت بیشتر از چایکاران، مشکلات و موانع موجود نیز برطرف شود.

    رئیس سازمان چای کشور اجرایی کردن طرح بیمه فراگیر باغات چای را یکی از این برنامه‌های موفق جهت حمایت از چایکاران شمالی دانست و تصریح کرد:‌ درصدد هستیم با رفع برخی از نواقص موجود در فرآیند اجرای بیمه‌های فراگیر این طرح را به صورت کامل در سال زراعی جدید اجرایی کنیم.

    جهانساز با اشاره به میزان برگ سبز چای خریداری شده از باغات شمال بیان داشت: میزان برگ سبز چای خریداری شده تا تاریخ ۳۰ مهر ۹۷ در حدود ۱۱۲ هزار و ۷۳۶ تن برگ سبز چای در مجموع از کشاورزان استان‌های گیلان و مازندران خریداری و به کارخانه‌های چایسازی تحویل داده شده است.

    به گزارش گیل و دیلم،‌ تا تاریخ ۳۰ مهر ۹۷ از مجموع برگ سبز خریداری شده از کشاورزان استان‌های گیلان و مازندران حدود ‌۳۹ هزار و ۹۸۳ تن برگ سبز درجه یک و ۷۲ هزار و ۷۵۳ تن نیز برگ سبز درجه دو، استحصال و به کارخانجات شمال تحویل داده شد.

    منبع: تسنیم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=39720

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *