×

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان ؛
۲۳ هکتار از اراضی جنگلی گیلان طی روزهای اخیر دچار حریق شد

  • کد نوشته: 96430
  • ۱۴۰۲-۱۰-۰۴
  • 74 بازدید
  • ۰
  • سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: ۲۳ هکتار اراضی جنگلی استان به دلیل وزش باد گرم از جمعه گذشته تاکنون دچار حریق‌ شد که عمده آنها سطحی بوده و اکنون با اطفاء آتش مناطق جنگلی رودبار، در هیچ نقطه ای از گیلان آتش سوزی نداریم....
    ۲۳ هکتار از اراضی جنگلی گیلان طی روزهای اخیر دچار حریق شد
  • به گزارش گیل و دیلم ، سیدمازیار رضوی روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: از جمعه گذشته تا صبح امروز ۱۷ نقطه از اراضی جنگلی در شهرستان‌های لاهیجان، شفت، تالش، رودبار، رضوانشهر و رشت دچار آتش سوزی شد که در مجموع وسعت این سطوح حدود ۲۳ هکتار بوده است.

    وی با بیان اینکه در این مدت ۱۷ هکتار از جنگل های طبیعی و نزدیک به ۶ هکتار از جنگلهای دست کاشت دچار حریق شد، اضافه کرد: تمامی این آتش سوزی سطحی بوده و به تنه درختان آسیب چندانی نرسید.

    سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان خاطر نشان کرد: در زمان حاضر در هیچ نقطه‌ای از استان حریق در جنگلها نداریم و اراضی خاصکول رودبار که از شامگاه گذشته درگیر آتش شده بود و به دلیل شدت وزش باد بر وسعت آن افزوده می شد با بارش باران دقایقی قبل به طور کامل خاموش شد.

    وزش شدید تا خیلی شدید بادگرم که از جمعه گذشته در گیلان آغاز شده بود صبح امروز با خروج سامانه مربوطه و ورود جریان هوای سرد پایان یافت و در زمان حاضر آسمان استان نیمه ابری است و در برخی مناطق باران می بارد.

    کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه جریانات جنوبی و وزش بادگرم از اواخر وقت یکشنبه به طور کامل از استان خارج شده، گفت: با خروج این سامانه دوشنبه شاهد بارش‌های متناوب باران در برخی مناطق گیلان خواهیم بود

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=96430

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *