×

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت:
۶۶۲ نفر در حوادث آتش‌سوزی نجات یافتند

  • کد نوشته: 106592
  • ۱۴۰۳-۰۷-۰۵
  • 6 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه در نیمه نخست امسال سه هزار و ۲۲۸ مأموریت اعم از اطفا حریق و امداد و نجات در حوادث از سوی آتش‌نشانان این سازمان انجام شده است، گفت: در این مدت ۶۶۲ نفر در حوادث آتش‌سوزی نجات یافتند؛ ۱۶۴ نفر مجروح و ۱۵ نفر فوت شدند....
    ۶۶۲ نفر در حوادث آتش‌سوزی نجات یافتند
  • به گزارش گیل و دیلم ، شهرام مؤمنی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در نیمه نخست امسال سه هزار و ۲۲۸ مأموریت اعم از اطفا حریق و امداد و نجات در حوادث از سوی آتش‌نشانان این سازمان انجام شده است.

    وی با بیان اینکه آتش‌سوزی علفزار و ضایعات با ۷۰۸ مورد، منزل مسکونی با ۳۹۸ مورد در میان آتش‌سوزی‌ها و محبوس شدن در آسانسور با ۴۴۵ مورد در بخش حوادث و در میان ارائه خدمات ایمنی به شهروندان از جمله عملیات این سازمان بوده است، ادامه داد: بسته‌شدن درب بدون محبوس شدن با ۲۹۱ مورد بیشترین تعداد مأموریت‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت را شامل می‌شود.

    رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه ۳۴ درصد حریق مسکونی به علت اتصال در سیستم سیم‌کشی برق و وسایل برقی بوده است، تصریح کرد: ۲۳ درصد از مجموع حریق‌های مسکونی و ۲۷ درصد آتش‌سوزی واحدهای تجاری دارای بیمه آتش‌سوزی بودند.

    مؤمنی با بیان اینکه از مجموع حوادث آتش‌سوزی و امداد و نجات، میانگین رسیدن به محل حریق در داخل محدوده حدود چهار دقیقه و ۵۲ ثانیه بوده است، افزود: ۶۶۲ نفر در حوادث آتش‌سوزی نجات یافتند؛ ۱۶۴ نفر مجروح و ۱۵ نفر فوت شدند.

    وی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه‌های آموزشی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت در این مدت اضافه کرد: واحد آموزش و پیشگیری سازمان نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی و صدور مجوز ایمنی (پایان کار، طرح ایمنی ساختمان و بررسی علل و انگیزه بروز حریق) اقدام کرده است.

    رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت بیان کرد: از مجموع سه هزار و ۳۱ مورد فعالیت کارشناسان واحد پیشگیری این سازمان ۲ هزار و ۶۶ مورد صدور طرح ایمنی ساختمان، ۵۱۵ مورد بازدید کارشناسی و صدور پایان کار ساختمان و ۲۲۷ مورد بازدید از اماکن مختلف توسط کارشناسان حوزه پیشگیری و ۲۲۳ مورد بررسی و علل بروز حریق انجام شده است.

    مؤمنی اظهار کرد: آموزش دانش‌آموزان، کارکنان ادارات، نیروهای سپاه، انتظامی و بسیجی، آموزش درون‌سازمانی، سرای محلات، آتش‌نشانان داوطلب و آموزش شاخه کار و دانش از دیگر کارهای انجام شده در نیمه نخست امسال است.

    وی اضافه کرد: خرید تجهیزات آتش‌نشانی از جمله تشک نجات، دستگاه تنفسی مخصوص نجات، تخلیه دود، تجهیزات فردی، جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی برای کمبود نیروی انسانی سازمان آتش‌نشانی رشت و راه‌اندازی یک ایستگاه آتش‌نشانی در مسکن مهر از جمله برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت است.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=106592

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *