×

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان خبر داد:
۶۸ درصد اراضی زراعی در گیلان سند دریافت کردند

  • کد نوشته: 106523
  • ۱۴۰۳-۰۷-۰۳
  • 15 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان گفت: در شش ماهه امسال برای بیش از ۲۸ هزار قطعه، صدور اسناد مالکیت ثبت شده است که به نسبت شش ماه سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۹۰ درصد رشد داشته‌ایم....
    ۶۸ درصد اراضی زراعی در گیلان سند دریافت کردند
  • به گزارش گیل و دیلم ،نادر ناصری آذری امروز، ۳ مهرماه در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به آمار و ارقام صدور سند اراضی روستایی استان گیلان، گفت: از مجموع ۲۳۰ هزار هکتار اراضی زراعی استان ۶۸ درصد منجر به صدور مالکیت شده است.

    وی با اشاره به رویکرد تبیینی و تبلیغی سازمان ثبت اسناد و املاک، خاطرنشان کرد: پیرو تاکیدات ریاست عالی سازمان جهت افزایش سند ثبتی شاهد کار جهادی همکاران برای تسریع در صدور ثبت اسناد هستیم و در شش ماهه امسال برای بیش از ۲۸ هزار قطعه، صدور اسناد مالکیت ثبت شده است که به نسبت شش ماه سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۹۰ درصد رشد داشته‌ایم و جزو استان‌های برتر محسوب می‌شویم و در شهریورماه نیز رتبه اول استانی را کسب کردیم.

    مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان ادامه داد: از لحاظ مساحت صدور اسناد مالکیت اراضی زراعی نیز بیش از ۴۸ هزار هکتار صدور سند داشتیم که به نسبت مشابه سال گذشته که ۱۸ هزار هکتار بود حدود ۲۵۷ درصد رشد را شاهد هستیم.

    ناصری آذری با درخواست از کشاورزان برای تشکیل پرونده صدور زراعی بیان کرد: در چند سال گذشته یک حس بدبینی نسبت به ثبت سند زمین کشاورزی صورت گرفته بود که استقبال کمتری را شاهد بودیم و حال به لطف تلاش همکاران و همگرایی سازمان‌ها و علاقمندی بیشتر متقاضیان آمار رو به بهبودی می‌رود.

    وی افزود: سنددار شدن زمین‌های زراعی منجر به افزایش انگیزه کشاورزان، استفاده از تسهیلات بانکی و اخذ مجوز برای ایجاد هر نوع فعالیت خواهد شد.

    مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان با تقدیر از دستگاه‌های همکار در ترویج صدور سند اراضی زراعی و کشاورزان زحمتکش استان گفت: افزایش قابل توجه صدور سند اراضی روستایی حاصل عملکرد شرکت‌های مشاور طرف قرارداد و کار جهادی همکاران ما در اداره ثبت اسناد به ویژه حوزه کاداستر و اسناد و همچنین حمایت دستگاه قضایی به ویژه قضات ویژه حدنگار است؛ امیدواریم طبق برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت تبلیغی و تبیینی در این رابطه به زودی جشن صدور سند تمام زمین‌های کشاورزی را برگزار کنیم.

    نویسنده: امید غمخوار
    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=106523

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *