×

۶ هزار و ۱۸۴ پرونده تخلف صنفی در گیلان تشکیل شد

  • کد نوشته: 108019
  • ۱۴۰۳-۰۸-۱۳
  • 17 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: حوزه نظارت بر بازار این اداره کل طی هفت ماه گذشته پس از بازرسی از ۳۹ هزار و ۳۲ واحد صنفی برای ۶ هزار و ۱۸۴ متخلف پرونده تشکیل داد....
    ۶ هزار و ۱۸۴ پرونده تخلف صنفی در گیلان تشکیل شد
  • به گزارش گیل و دیلم ، تیمور پورحیدری روز یکشنبه‌ در گفت و گویی ارزش پرونده های تخلف تشکیل شده را ۲ هزار و ۱۶۱ میلیارد و ۱۲۳ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در نیمه نخست امسال هزار و ۹۲۲ مورد گزارش مردمی در حوزه تخلفات در بازار دریافت شد که ارزش ریالی ۵۰۴ پرونده تخلف محرز شده ۷۵۰ میلیارد و ۱۱۵ میلیون ریال بود.

    وی تصریح کرد: از ۶ هزار و ۱۸۴ پرونده تخلف صنفی تشکیل شده طی هفت ماه گذشته بیشترین موارد در گروه کالایی خوراکی و صنایع غذایی با سه هزار و ۳۵۹ مورد، منسوجات، پوشاک، کیف و کفش ۵۷۵ مورد، در حوزه مواد پروتئینی ۳۴۳ مورد، ۱۷۰ پرونده در لوازم خانگی، ۷۴ پرونده در گروه کالایی اقلام آرایشی و بهداشتی و ۷۴ پرونده در حوزه دخانیات بوده است.

    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: همچنین در راستای عمل به اجرای بند نخست مصوبات شورای عالی مسکن و بند پنجم تصمیمات جلسه کارگروه هماهنگی اقتصادی دولت با هدف برخورد قاطع و سریع با تخلفات صنف بنگاههای مشاور املاک و پیشگیری از تکرار آنها کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان تشکیل شد و ۲ هزار و ۴۶۷ بازرسی مستمر توسط بازرسان راه و شهرسازی، صمت، اتاق اصناف و بسیج اصناف انجام شد.

    وی اظهار کرد: پس از بازدیدهای بعمل آمده برای ۲۱۱ مشاور املاک متخلف پرونده ای به ارزش ۲۵ میلیارد و ۵۶۶ میلیون ریال تشکیل شد.

    پورحیدری از برگزاری ۱۷۰ گشت مشترک در استان با هدف نظارت و ایجاد کنترل و آرامش در بازار خبر داد و افزود: این گشت مشترک با حضور نهادهای مرتبط به فراخور طرح نظارتی با شرکت نفت، جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی، اماکن نیروی انتظامی، اتحادیه شالیکوبان، آموزش و پرورش، اتحادیه نانوایان، فرمانداری ها، بسیج اصناف، اتاق اصناف و سایر نهادها و دستگاههای اجرایی به صورت مرتب انجام می شود.

    وی تصریح کرد: براساس ماده ۶ مکرر ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛ مسئولیت ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبار اعم از شخص حقوقی و یا حقیقی برعهده نگهداری کننده کالا می باشد و ملزم به ثبت کالای خود در سامانه هستند.

    مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان آنکه قانون مذکور به منظور شفافیت در بازار کالا کشور وضع شده است، گفت: آموزش های لازم به ذینفعان ارائه شده است و اعتراضات واحدهای صنعتی بزرگ به این قانون نیز باید در سطوح کلان مورد واکاوی قرار گیرد.

    استان گیلان ۱۲۰ هزار واحد صنفی دارد که حدود ۴۰ هزار واحد از این تعداد در مرکز استان فعال است.

    مرکز دریافت گزارشهای مردمی شامل ir.۱۲۴ سامانه تلفن ۱۲۴ به صورت ۲۴ ساعته بر بستر نرم افزاری، سرویس فعال و آماده دریافت کننده گزارش‌ها و شکایات مردمی است

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=108019

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *