×

۹۵ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد/ حداکثر نرخ هر کیلو چای ایرانی ۴۰ هزار تومان

  • کد نوشته: 38806
  • ۱۳۹۷-۰۸-۲۵
  • 249 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان چای گفت: تاکنون ۲۰۸ میلیارد تومان معادل ۹۵ درصد مطالبات به حساب چایکاران واریز شده است. به گفته وی ۲۵ هزار و ۳۶۶ تن چای خشک در سال ۹۷ تولید شده است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای  از پرداخت ۹۵ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: […]

    ۹۵ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد/ حداکثر نرخ هر کیلو چای ایرانی ۴۰ هزار تومان
  • رئیس سازمان چای گفت: تاکنون ۲۰۸ میلیارد تومان معادل ۹۵ درصد مطالبات به حساب چایکاران واریز شده است. به گفته وی ۲۵ هزار و ۳۶۶ تن چای خشک در سال ۹۷ تولید شده است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای  از پرداخت ۹۵ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰۸ میلیارد تومان از مطالبات به حساب چایکاران واریز شده که با این وجود دولت ۱۰۰ درصد سهم خود به چایکاران را پرداخت کرده است که این امر طی ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر بی سابقه بود.

    به گفته وی ۱۲ میلیارد تومان مطالبات باقی مانده چایکاران مربوط به سهم کارخانه‌های چای سازی است که به مرور به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

    جهانساز درباره آخرین وضعیت فروش چای خشک تولیدی بیان کرد: امسال از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده، ۲۵ هزار و ۳۶۶ تن چای خشک تولید شد که خوشبختانه تاکنون بخش عمده ای از آن به دلیل افزایش کیفیت در بازارهای داخلی و صادراتی به فروش رسیده است.

    رئیس سازمان چای حداقل نرخ هر کیلو چای ایرانی را ۲۰ هزار و حداکثر ۴۰ هزار تومان در بازار اعلام کرد.وی  میزان چای مصرفی کشور را ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: با احتساب تولید ۲۵ هزار و ۳۶۶ تن چای خشک، مابقی نیاز کشور باید از طریق واردات تأمین شود.

    جهانساز در پایان تصریح کرد: اگرچه در سال‌های اخیر بخشی از چای وارداتی از طریق قاچاق وارد می‌شد، اما امسال به سبب نوسان نرخ ارز قاچاق صرفه اقتصادی ندارد.

    گزارش باشگاه خبرنگاران می‌افزاید: امسال ۱۱۲ هزار و ۷۳۶ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده که تاکنون ۲۰۸ میلیارد تومان از بهای آن به حساب تولیدکنندگان واریز شده است.

    منبع: نوش آنلاین

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=38806

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *