×

‍ یادداشتی کوتاه از آنچه که بر برجام بعد از دو سال گذشت !

  • کد نوشته: 31580
  • ۱۳۹۷-۰۲-۲۳
  • 80 بازدید
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در یادداشتی به آنچه بر برجام بعد دو سال گذشت اشاره کرد. متن یادداشت به شرح زیر است: – آمریکا دبه در آورد و از برجام خارج شد – معلوم شد برجام خوب بود و بنفع مردم ایران بود و ظریف […]

    ‍ یادداشتی کوتاه از آنچه که بر برجام بعد از دو سال گذشت !
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در یادداشتی به آنچه بر برجام بعد دو سال گذشت اشاره کرد.

    متن یادداشت به شرح زیر است:

    – آمریکا دبه در آورد و از برجام خارج شد
    – معلوم شد برجام خوب بود و بنفع مردم ایران بود و ظریف و تیمش عملکردشان مثبت بود مگرنه آمریکا و ایادی اش آنقدر عاقل هستند که معاهده ای که بنفعشان باشد را پاره نکنند.
    – نتانیاهو ، صهیونیست ها و خاندان و بازماندگان پهلوی ملعون و منافقین کور دل و تعدادی کشور های عرب منطقه خوشحالی کردند اما تعجب آور اینکه بعضی ها هم در داخل کشور مشابه همان خارجی های بدکین خوشحالی کردند!
    – اروپا در برجام ماند ولی ظاهراً ماندنشان اسمی است،نه رسمی! بدین معنا که مطابق مکانیزم تنظیمی تحریم آمریکا،نمی توانند تحریم ها را لغو کنند و حتی مبادله پولی یا کالایی و غیره داشته باشند و عملاًماندنشان در برجام فاقد ارزش است.
    – با این استدلال برجام تمام شد اما آنهاییکه به برجام ایراد می گیرند نمی گویند آن روزی که ایران ذیل فصل هفتم قرار داشت و مقرر شده بود روزانه خرید نفت از ایران به ۱۵۰ هزار بشکه برسد چه جایگزینی برای برجام داشتند؟
    – تا قبل از برجام یازده سال حرف زدند و شرایط روز به روز بر مردم ایران تنگ و تنگ تر شده بود و برجام حداقل فایده اش این بود که فرصت دو ساله برای ایران ایجاد کرد بطوریکه توانستیم در این دو سال روزانه بیش از دو میلیون نفت بفروشیم.به دنیا ثابت شد ایران صلح طلب است آمریکا قابل اعتماد نیست و بهانه گیر است .
    – جای تاسف اینکه دلواپسان از این اقدام نابخردانه ترامپ برای تسویه حساب های سیاسی استفاده کرده و در اقدامی ناپسند کاغذ برجام را در جایگاه قانون گذاری به آتش کشیدند! اقدامی که به راحتی در محوطه بیرونی مجلس هم قابل انجام بود
    – آنچه که بیشتر از همه خودنمایی کرد تعداد فندک های در دست نمایندگان مجلس بود!
    – در این مقطع زمانی نیاز به وحدت و وفاق و همدلی ملی است، دشمنان سعی کردند در ابتدای برجام کشور را دوقطبی کنند که با تذکر رهبری مدیریت شد و در انتها هم نباید کشور دو قطبی شود.
    – تا کنون هیچ کاری بدون نظر و اذن رهبری انجام نشده و منبعد هم نخواهد شد.
    – تا قبل از برجام تقریباً تمام کشور های دنیا و همسایه ایران معتقد بودند ایران جنگ طلب است و بدنبال سلاح اتمی است،امروز معتقدند ایران صلح طلب است این آمریکاست که بد قول و بد اهل است و به نوعی انزوای طراحی شده توسط آمریکا برای ایران با برجام دولت ظریف شکست خورد. و اجماع پنج بعلاوه یک شکسته شد
    – رفتارهای احساسی و غیرمنطقی مضموم است باید عاقلانه این تهدید خروج از برجام آمریکا تبدیل به یک فرصت شود و لازمه آن اتخاذ سیاست واحد و یکسان است نباید شب رئیس دولت بگوید از برجام خارج نمی شویم و فردا صبح در جلوی چشمان رئیس قوه مقننه برجام به آتش کشیده شود، گرچه خود این چندگانگی برای گیج کردن دشمن می تواند یک نوع استراتژی باشد!
    – جبران شکست سنگین دو انتخابات گذشته توسط کاسبان تحریم که با سرعت در حال پیشروی هستند به ضرر نظام و انقلاب است ،فقط و فقط باید در فکر منافع ملی بود و نه منافع سیاسی!
    – مطابق نظر رهبری مجلس می بایست محل گفتگوی حکیمانه و خردمندانه باشد نه آتش بازی !
    – یادمان نرود هر تصمیم و اقدامی که انجام می دهیم هزینه اش از جیب مردم خواهد بود هزینه فایده تصمیمات الزام اول هر اقدامی است.
    – ترامپ به تاریخ مراجعه کند،صدام هم روزی معاهده ای (الجزایر) را پاره کرد سرنوشت اش هم بستری با مور و موریانه شد.تکرار تاریخ برای ترامپ هم خیلی دور از ذهن نیست.
    – دشمنان ما برای شکست انقلاب(به خیال خام خودشان) از راه های نظامی محال است اقدام کنند،تجربه تلخ هشت سال دفاع مقدس و رشادت های شهادت طلبانه جوانان ما از ذهن آنان پاک نشده است بنابراین دو استراتژی را در دستور کار خود قرار داده اند:
    – یک:جنگ اقتصادی و تنگ کردن عرصه گذران زندگی بر مردم و ایجاد ناراضی تراشی در سطح وسیع و پشیمانی از انقلاب که لازم است بدون فوت وقت دولت رفاه شکل گیرد.
    – دو:اختلاف و تفرقه بین مسئولین و درگیری های لفظی بین آنان. و ایجاد فضای دو یا چند قطبی برای ایجاد تنش و‌درگیری در کشور
    – در کمال تاسف می بایست اعتراف کرد که در هر دو روش تا حدودی موفق شده اند اما با تدابیر حکیمانه رهبر انقلاب و قرار گرفتن تمامی گروه ها و جناح ها در زیر چتر بزرگ رهبری این خدعه دشمن هم همانند سایر توطئه ها قطعا با شکست قطعی روبرو خواهد شد

    ان شاالله
    جعفرزاده ایمن ابادی

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=31580

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *