عدم برگزاری حتی یک جلسه از کمیسیون حمل و نقل و ترافیک درحالی است که با توجه با این اتفاق لوایح و طرحهای مربوط به حمل و نقل و ترافیک شورا که باید در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار گیرد معلق مانده است.
به گزارش گیل و دیلم به نقل از دیارمیرزا، دومین سال فعالیت شورای پنجم شهر رشت از شهریور ماه با انتخاب هیات رییسه و روسای کمیسیونهای تخصصی کار خود را آغاز کرد.
شورای شهر رشت دارای پنج کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، کمیسیون عمران و توسعه شهری، کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی و کمیسیون حمل و نقل و ترافیک است.
کمیسیون های تخصصی شورا وظیفه دارند، طرح ها و لوایح ارسالی از شهرداری را بررسی کرده و پس از تأیید در صحن شورا به تصویب برسانند. همچنین هر کمیسیون بر عملکرد سازمان های تابعه شهرداری به عنوان بازوی اجرایی شورا شهر نظارت می کند.
بعد از استعفای نصرتی گزینههای مختلفی برای تصدی کرسی شهرداری رشت معرفی شدند که یکی از این گزینهها حامد عبداللهی عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا بود.
نکته قابل تامل این است که حامد عبدالهی قبل از آنکه گزینهای برای انتخاب شهردار باشد عضو شورا و رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک بود و براساس پیگیریهای صورت گرفته این عضو شورا درحالیکه تاکنون چندین ماه از انتخاب هیات رییسه و روسای کمیسیونها میگذرد هنوز حتی یک جلسه از کمیسیون تحت ریاست خود را برگزار نکرده است.
عدم برگزاری حتی یک جلسه از کمیسیون حمل و نقل و ترافیک درحالی است که با توجه با این اتفاق لوایح و طرحهای مربوط به حمل و نقل و ترافیک شورا که باید در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار گیرد معلق مانده است.
با توجه به اینکه بخش عمدهای از پروژههای عمرانی شهر نظیر بازگشایی مسیر، ناوگان حمل و نقل، مشکلات تاکسیها، ایستگاههای اتوبوس و مباحث مربوط به تراموا عملا مربوط به حوزه ترافیکی است، کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت از جمله کمیسیون های مهم محسوب می شود.
گفتنی است اگرچه بعد از تماسهای مکرر با حامد عبداللهی هنوز قادر به گفتگو با او نشده ایم اما دیارمیرزا آمادگی انتشار پاسخ این عضو شورا را دارد.
دیدگاهتان را بنویسید