×

مدیرکل ثبت احوال گیلان: گیلان، آخرین استان کشور از لحاظ رشد جمعیتی است

  • کد نوشته: 16848
  • ۱۳۹۶-۰۳-۲۵
  • 87 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل ثبت احوال گیلان با بیان اینکه گیلان، آخرین استان کشور از لحاظ رشد جمعیتی است، یادآور شد: جمعیت سالمندان استان ۳۳۵ هزار نفر است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» قاسم روحانی فر امروز در همایش روز ملی جمعیت که در سالن اجتماعات مرکز بهداشت استان گیلان در رشت برگزار شد، با بیان […]

    مدیرکل ثبت احوال گیلان:  گیلان، آخرین استان کشور از لحاظ رشد جمعیتی است
  • مدیرکل ثبت احوال گیلان با بیان اینکه گیلان، آخرین استان کشور از لحاظ رشد جمعیتی است، یادآور شد: جمعیت سالمندان استان ۳۳۵ هزار نفر است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» قاسم روحانی فر امروز در همایش روز ملی جمعیت که در سالن اجتماعات مرکز بهداشت استان گیلان در رشت برگزار شد، با بیان اینکه در گذشته جمعیت جوان را افراد ۱۸ تا ۲۹ سال خطاب می کردند اظهار کرد: هم اکنون جمعیت جوان استان گیلان از سن ۱۵ تا ۲۹ سال ۵۷۷هزار نفر است.

    وی با بیان اینکه گیلان، آخرین استان کشور از لحاظ رشد جمعیتی است، یادآور شد: جمعیت سالمندان استان ۳۳۵ هزار نفر است.

    مدیرکل ثبت احوال گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه داد: به فرموده رهبری «در مسایل ملی همه مدیران باید جدی باشند» لذا باید همه دست به دست هم دهیم تا بتوانیم با این آسیب مقابله کنیم.

    روحانی فر با بیان اینکه نرخ فوت در گیلان ۲. ۶ در هزار نفر جمعیت و در کشور ۸ .۴ در هزار نفر جمعیت است، تصریح کرد: نرخ ازدواج در گیلان ۵. ۸ و طلاق ۷ .۲ در هزار نفر جمعیت است.

    وی نرخ ازدواج در کشور را ۹ و طلاق را ۳۲ در هزار نفر جمعیت دانست و گفت:۳میلیون نابارو در کشور شناسایی شده اند.

    مدیرکل ثبت احوال گیلان با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ هزار و ۶۸۹ فوتی در استان به ثبت رسیده است، افزود: از این تعداد ۸ هزار و ۷۴۸ نفر مرد و ۶ هزار و ۹۴۱ نفر زن بودند.

    روحانی فر بیشترین علل مرگ و میر در استان را بر اثر بیماری‌های قلبی، عروقی عنوان کرد.

    وی تعداد ولادت در استان در سال گذشته را ۳۰ هزار و ۶۱ مورد عنوان کرد و گفت: در این راستا شاهد ۴ درصد کاهش ولادت هستیم.

    مدیرکل ثبت احوال گیلان افزود: ۳۰ هزار و ۶۱ موالید سال گذشته در گیلان ثبت شده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۴۰۷ نفر پسر و ۱۴ هزار و ۶۵۴ نفر دختر است/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=16848

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *