×

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان خبر داد: آموزش تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر در چاف لنگرود

  • کد نوشته: 19848
  • ۱۳۹۶-۰۵-۲۹
  • 68 بازدید
  • ۰
  • مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان از آغاز اولین مرحله آموزش تیم‌های واکنش سریع هفت استان در مرکز آموزشی تخصص چاف لنگرود خبر داد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مهدی ولی‌پور از آغاز اولین مرحله آموزش تیم‌های واکنش سریع هفت استان در مرکز آموزشی تخصص چاف لنگرود خبر داد و گفت: یکصد نفر از نجاتگران […]

    مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان خبر داد:  آموزش تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر در چاف لنگرود
  • مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان از آغاز اولین مرحله آموزش تیم‌های واکنش سریع هفت استان در مرکز آموزشی تخصص چاف لنگرود خبر داد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مهدی ولی‌پور از آغاز اولین مرحله آموزش تیم‌های واکنش سریع هفت استان در مرکز آموزشی تخصص چاف لنگرود خبر داد و گفت: یکصد نفر از نجاتگران جمعیت هلال‌احمر در قالب تیم‌های واکنش سریع در سه رشته فضای معلق،جستجو و نجات در حوادث جاده‌ای و نجات در حوادث شهری آموزش می‌بینند.

    وی افزود: تیم‌های واکنش سریع استان‌های گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین،زنجان و البرز در چاف لنگرود در هشت روز متوالی حال آموزش هستند که مهارت‌آموزی در قالب امدادرسانی در جاده،آوار،ارتفاع است و آموزش سیلاب و کوهستان در استان های کرمان و قم انجام می شود.

    ولی‌پور گفت:یکی از وظایف کسانی که آموزش‌های واکنش سریع را می‌بینند ارائه آموزش به سایر تیم‌ها است و اینکه در آینده باید مربیان و مدرسان سایر افراد باشند.

    وی با بیان اینکه آموزش و آمادگی تیم‌های واکنش سریع در قالب کسب آمادگی فنی نیز هست،اظهار کرد:آمادگی جسمی و روانی لازمه ماندن در تیم‌های واکنش سریع است و پیش بینی شده که ضعیف‌ترین افراد در قالب آموزش‌ها به شرایط مطلوبی می‌رسند .

    ولی‌پور ادامه داد:اعضای هر تیم لازم است کلیه آموزش‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته و از آمادگی‌های جسمانی،روانی وفنی لازم برخوردار باشند در بین اعضای تیم،نجاتگری که از دانش،مهارت و توانایی بالاتر در اداره تیمبرخوردار باشد و به تایید معاون امداد استان مربوطه رسیده باشد فرماندهی تیم را به عهده گرفته و طبق اصول فرماندهی سانحه و در راستای ارایه بهترین پاسخ ممکن به حوادث به فعالیت می‌پردازند.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: هر تیم واکنش سریع متشکل از یک فرمانده،دو جستجو گر،دو نجاتگر (یک نجاتگر فنی و یک نجاتگر با ماموریت فوریت درمانی)است/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=19848

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *