×

طرح آرامش بهاری در ۳۸ بقعه متبرکه لاهیجان و سیاهکل اجرا می شود

  • کد نوشته: 30003
  • ۱۳۹۶-۱۲-۲۴
  • 112 بازدید
  • ۰
  • رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان و سیاهکل گفت: طرح آرامش بهاری ویژه تعطیلات نوروز امسال در ۳۸ بقعه و امام زاده این دو شهرستان اجرا می شود. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،حجت الاسلام سیدحامد میرحسینی چهارشنبه شب در گفت و گویی در تشریح این طرح اظهار داشت: طرح آرامش بهاری […]

    طرح آرامش بهاری در ۳۸ بقعه متبرکه لاهیجان و سیاهکل اجرا می شود
  • رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان و سیاهکل گفت: طرح آرامش بهاری ویژه تعطیلات نوروز امسال در ۳۸ بقعه و امام زاده این دو شهرستان اجرا می شود.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،حجت الاسلام سیدحامد میرحسینی چهارشنبه شب در گفت و گویی در تشریح این طرح اظهار داشت: طرح آرامش بهاری در بقعه شیخ زاهد لاهیجان و برفمجان سیاهکل از بیست و هشتم اسفندماه جاری تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد .
    به گفته وی این برنامه ها با اهدای جوایز همراه است و در این طرح محصولات خوب فرهنگی به مسافران ارائه می شود و هدف از اجرای آن، استفاده از ظرفیت ها برای ایجاد شادی معنوی مردم محلی و مسافران است .
    وی افزود: ۲۰مبلغ آموزش دیده اعزامی که ۱۱نفر آنها از قم و بقیه از روحانیون محلی هستند این مراسم را پوشش می دهند تا بتوان از ظرفیت های موجود امام زادگان برای غنی سازی اوقات فراغت مردم استفاده کرد.
    وی یادآورشد: در اجرای این برنامه ها هیچ کمکی از سوی هیچ نهاد و ارگانی صورت نمی گیرد و تمامی هزینه های اجرای این طرح ها از سوی منابع داخلی اوقاف و امور خیریه پرداخت می شود.
    رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل اظهارداشت: طرح آرامش بهاری مورد تاکید سازمان اوقاف و مقام معظم رهبری است و رضایتمندی مسافران را در پی داشته است .
    حجت الاسلام میرحسینی با اشاره به اینکه بیشترین تجمع گردشگران را در ایام تعطیلات نوروز در امام زادگان و بقاع متبرکه داریم ، افزود: در نوروز سال گذشته ۵۶هزار نفر زائر در لحظه تحویل سال و ۲ میلیون نفر زائر در ایام تعطیلات نوروز در بقاع و امام زادگان شهرستان های لاهیجان و سیاهکل حضور داشتند.
    وی یکی دیگر از طرح های اوقاف و امور خیریه را برپایی طرح خیمه های معرفت ذکر و خاطرنشان کرد: این طرح با ایجاد تعدادی غرفه و با استفاده از روحانیون آموزش دیده در امام زادگان اجرا می شود و علاوه بر آموزش به کودکان، به سوالات شرعی مسافران نیز پاسخ داده می شود.
    شهرستان لاهیجان و سیاهکل در شرق استان گیلان قرار دارند و ۱۶۹ بقعه متبرکه ، ۵۷۸ موقوفه و سه هزار و ۵۰۰ رقبه دارند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=30003

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *