×

استاندار گیلان: گردشگری اهرم توسعه/ ظرفیت های انسانی فومن استفاده شود

  • کد نوشته: 32481
  • ۱۳۹۷-۰۳-۱۷
  • 67 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان گردشگری را اهرم توسعه، رونق اقتصادی و اشتغالزایی در استان برشمرد و گفت: فومن دارای سرمایه های انسانی مطلوبی است که باید برای توسعه شهرستان از این ظرفیت ها بهره گیری شود. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، مصطفی سالاری پیش ازظهر پنج شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید فومن که […]

    استاندار گیلان: گردشگری اهرم توسعه/ ظرفیت های انسانی فومن استفاده شود
  • استاندار گیلان گردشگری را اهرم توسعه، رونق اقتصادی و اشتغالزایی در استان برشمرد و گفت: فومن دارای سرمایه های انسانی مطلوبی است که باید برای توسعه شهرستان از این ظرفیت ها بهره گیری شود.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، مصطفی سالاری پیش ازظهر پنج شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید فومن که در سالن آیت الله بهجت فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ظرفیت و ثروت های بی بدیل است، اظهار کرد: مهمترین ظرفیت این شهرستان انسانی که در سطح ملی و بین المللی دارای جایگاه خاصی هستند.

    وی با بیان اینکه باید از وجود این سرمایه انسانی غنی در توسعه و بهبود وضعیت بهره گیری شود، افزود: شرایط طبیعی فومن که با هنرهای انسانی و تاریخی همراه شده نیز یکی دیگر از پتانسیل های این شهرستان محسوب می شود.

    استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه برای پیوند و بهره گیری از این ظرفیت ها نیازمند برنامه ریزی و تعامل مسئولان و مشارکت های مردمی هستیم، گفت: در حوزه های دیگر همانند کشاورزی، دامداری، چای، برنج و ابریشم نیز دارای ظرفیت هایی هستیم که باید در راستای توسعه و رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم از آنها بهره برداری شود.

    وی با بیان اینکه گردشگری یکی از اولویت های توسعه در استان گیلان محسوب می شود ولی توجه به این بخش نفی وجود ظرفیت در سایر حوزه ها نیست، خاطرنشان کرد: برای توسعه و رشد سایر بخش ها نیز برنامه ریزی شده و اجرایی می شود.

    سالاری با اشاره به اقدامات انجام شده در سال های گذشته در حوزه گردشگری و صنعتی، تصریح کرد: خردجمعی و برنامه در این بخش ها وجود داشته ولی در حوزه گردشگری نیازمند توجه بیشتر برای رسیدن به یک درک و فهم مشترک هستیم.

    وی به تشکیل ۴۸ کمیته تخصصی در حوزه های مختلف در استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: تلاش شده در این کمیته ها از نیروهای انسانی متخصص برای حل مشکلات موجود و توسعه و رشد استان بهره گیری شود.

    استاندار گیلان با اشاره به ورود ۱۵۰ هزار خودرو در دو روز نخست تعطیلات هفته جاری به استان گیلان، افزود: از این تعداد ۲۰ هزار خودرو از مسیر چابکسر وارد استان مازندران شده و ۱۳۰ هزار خودرو در استان ماندگار بوده اند که نشان دهنده ظرفیت گردشگری استان و رغبت مسافران برای بهره مندی از این ظرفیت است.

    سالاری با بیان اینکه متاسفانه تاکنون از این فرصت به درستی بهره گیری نشده و تنها آثار مخرب این حوزه اعم از ترافیک و زباله و آسیب به محیط زیست نصیب استان شده است، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم از آثار مثبت حوزه مسافر که همان درآمدزایی و اشتغال است بهره مند شویم.

    وی با اشاره به اجرای پروژه های زیرساختی اعم از احداث آزادراه و راه آهن در استان گیلان، تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه ها امکان استفاده بیشتر از ظرفیت حوزه گردشگری برای استان فراهم می شود که درصورت نداشتن برنامه مناسب این فرصت به تهدیدی برای منابع طبیعی، جنگل و محیط زیست استان تبدیل می شود.

    به گفته این مسئول به سایر حوزه ها اعم کشاورزی، صنعت، صنایع دستی نیز توجه شده و همگام با حوزه گردشگری برای رونق این بخشها نیز برنامه ریزی های لازم انجام و اجرایی می شود.

    وی در ادامه به تهیه شناسنامه روستایی شهرستان فومن نیز اشاره و این حرکت را اقدامی ارزشمند در راستای شناسایی ظرفیت های روستایی برشمرد و گفت: یکی از انتظارات ما از فرماندار جدید شهرستان تکمیل و برنامه محور کردن برنامه های توسعه ای، اقتصادی و اجتماعی هر روستا است/مهر

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=32481

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *