×

نخستین سوگواره شعر عاشورایی “حسینِ علی” به همراه تجلیل نمادین از پیر غلامان حسینی در شهرستان لاهیجان برگزار شد+ گزارش تصویری

  • کد نوشته: 36405
  • ۱۳۹۷-۰۶-۲۷
  • 89 بازدید
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، به نقل از با مردم ، نخستین سوگواره شعر عاشورایی “حسینِ علی” به همراه تجلیل نمادین از پیر غلامان حسینی در شهرستان لاهیجان برگزار شد. هم‌زمان با هشتمین روز از ایام ماه محرم عزاداری سید و سالار شهیدان، نخستین سوگواره شعر عاشورایی با حضور مهندس امیر جانبازی […]

  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، به نقل از با مردم ، نخستین سوگواره شعر عاشورایی “حسینِ علی” به همراه تجلیل نمادین از پیر غلامان حسینی در شهرستان لاهیجان برگزار شد.

    هم‌زمان با هشتمین روز از ایام ماه محرم عزاداری سید و سالار شهیدان، نخستین سوگواره شعر عاشورایی با حضور مهندس امیر جانبازی فرماندار، اکبری معاون سیاسی فرماندار، بخشدار مرکزی، فرمانده سپاه شهرستان، فرماندهی نیروی انتظامی، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر و سایر مسئولین برگزار شد.

    این سوگواره برای نخستین بار با حضور شاعران آیینی و با عنوان «حسینِ علی» در شهرستان لاهیجان برگزارشده و شاعران آیینی با قرائت اشعار خود پیرامون عاشورا و فرهنگ شهادت به مرثیه‌سرایی پرداختند.

    تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط حاج حسین رفیعی قاری برجسته بین‌المللی، سخنرانی استاد عطاءالله پور حاجی، مداحی حاج کربلایی علیرضا چهره و تجلیل از پیر غلامان حسینی از دیگر برنامه‌های نخستین سوگواره شعر عاشورایی لاهیجان بود.

    شایان‌ذکر است شهرستان لاهیجان همواره شعرا و هنرمندان برجسته‌ای را پرورش داده و در این زمینه ازجمله قطب‌های برتر فرهنگی در سطح استان گیلان نیز معرفی‌شده است ‌. ضمن این‌که برگزاری سوگواره شعر عاشورایی، زمینه لازم را برای ظهور و بروز استعدادهای جوان، بیش‌ازپیش فراهم خواهد کرد.

    این سوگواره توسط فرمانداری و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان شد.

    تصاویر: دلارام صنعتی و فاطمه هادی پور

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=36405

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *