×

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودسر: خطر «سنبل آبی» ۴۵ کیلومتر از نوار ساحلی رودسر را تهدید می کند

  • کد نوشته: 37796
  • ۱۳۹۷-۰۷-۲۹
  • 81 بازدید
  • ۰
  • رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودسر با اشاره به ورود گیاه مهاجم «سنبل آبی» به رودخانه چمخاله، گفت: خطر این گیاه ۴۵ کیلومتر از نوار ساحلی شهرستان رودسر را تهدید می کند. به گزارش گیل و دیلم ،علی محمدپور در گفتگو با اشاره به درگیری ۳۳ هکتار از رودخانه چمخاله در شهرستان مجاور رودسر با گیاه […]

    رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودسر: خطر «سنبل آبی» ۴۵ کیلومتر از نوار ساحلی رودسر را تهدید می کند
  • رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودسر با اشاره به ورود گیاه مهاجم «سنبل آبی» به رودخانه چمخاله، گفت: خطر این گیاه ۴۵ کیلومتر از نوار ساحلی شهرستان رودسر را تهدید می کند.

    به گزارش گیل و دیلم ،علی محمدپور در گفتگو با اشاره به درگیری ۳۳ هکتار از رودخانه چمخاله در شهرستان مجاور رودسر با گیاه مهاجم «سنبل آبی»، اظهار کرد: ۴۵ کیلومتر نوار ساحلی شهرستان رودسر توسط این گیاه مهاجم تهدید می شود.

    محمدپور افزود: احتمال انتقال سنبل آبی از طریق رودخانه چمخاله به نوار ساحلی رودسر وجود دارد.

    وی بیان کرد: برای پیشگیری از آلوده شدن نوار ساحلی رودسر به این گیاه مهاجم و همچنین جلوگیری از آسیب به اکوسیستم‌های طبیعی اعم از رودخانه، تالاب، زمین‌های کشاورزی و آبگیرها هماهنگی‌ و اقدامات لازم در شهرستان رودسر انجام داده است.

    رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودسر گفت: بعداز برگزاری جلسه پدافندغیرعامل و حضور مسئولان مربوطه اقداماتی در زمینه پاکسازی و معدوم‌سازی نوار ساحلی از وجود سنبل آبی در شش مرحله به وسیله ماشین‌آلات مکانیکی و همچنین جمع آوری دستی با همکاری گروه‌های مردم نهاد انجام شد.

    وی به پایش‌های مستمر منطقه برای پیشگیری از ورود دوباره این گیاه مهاجم نیز اشاره کرد و گفت: هر هفته نیروهای محیط زیست، منطقه مورد نظر را پایش کرده تا در صورت مشاهد این گیاه اقدامات لازم در سریع‌ترین زمان انجام شود.

    محمدپور از شهروندان و مسافران خواست با توجه به اینکه سنبل آبی از رشد بسیار سریعی برخوردار بوده و با کوچک‌ترین منبع آبی تکثیر می یابد و با توجه به ظاهر زیبا و فریبنده این گیاه از هرگونه خرید و فروش این گونه گیاهی جدا خودداری کنند.

    گفتنی است در سال‌های اخیر بارها شاهد درگیری بسیاری از آب‌بندانها، رودخانه‌ها، تالاب و آبگیرهای گیلان به این گیاه مهاجم خطرناک و تهدید اکوسیستم‌های طبیعی این استان بوده ایم.

    منبع: مهر

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=37796

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *