×

۵ کاندیدای تصدی شهرداری رشت احراز صلاحیت شدند

  • کد نوشته: 40540
  • ۱۳۹۷-۱۰-۱۱
  • 70 بازدید
  • ۰
  • طبق ابلاغ قانون جدید انتخاب شهرداران، پنج نفر از کاندیداهای تصدی شهرداری رشت احراز صلاحیت شدند. به گزارش گیل و دیلم، رئیس شورای اسلامی رشت امشب در هفتادمین جلسه علنی این شورا در ساختمان میرزا خلیل رفیع با تأکید بر همدلی بیشتر به‌منظور تحقق بهترین سرنوشت برای رشت اظهار کرد: امیدوارم با اتحاد و همدلی و به‌دوراز […]

    ۵ کاندیدای تصدی شهرداری رشت احراز صلاحیت شدند
  • طبق ابلاغ قانون جدید انتخاب شهرداران، پنج نفر از کاندیداهای تصدی شهرداری رشت احراز صلاحیت شدند.

    به گزارش گیل و دیلم، رئیس شورای اسلامی رشت امشب در هفتادمین جلسه علنی این شورا در ساختمان میرزا خلیل رفیع با تأکید بر همدلی بیشتر به‌منظور تحقق بهترین سرنوشت برای رشت اظهار کرد: امیدوارم با اتحاد و همدلی و به‌دوراز هرگونه اختلاف سلایق برای توسعه شهر رشت گام برداریم.

    وی به حضور پرشور مردم رشت درراهپیمایی نهم دی‌ماه اشاره کرد و گفت: بار دیگر مردم رشت با حضور پرشور خود درراهپیمایی نهم دی‌ماه با رهبر معظم انقلاب تجدید پیمان کردند.

    سید امیرحسین علوی با بیان اینکه خبرهای خوشی برای رشت درراه است تصریح کرد: صبح فردا جمعی از مدیران استانداری و شهرداری رشت طی سفری به استان زنجان از  یکی از کارخانجات واگن سازی بازدید خواهند کرد.

    علوی با اشاره به راه‌اندازی تراموا و قطار شهری در رشت بیان کرد: سال‌هاست که در انتظار شنیدن سوت قطار در داخل شهر بوده و امیدواریم با اقداماتی که در دست انجام است در مدت‌زمان کمتر از چهار سال خط اول تراموای رشت راه‌اندازی شود.

    رئیس شورای شهر رشت با اشاره به وضعیت نامناسب دو رودخانه رشت افزود: با پیگیری‌های اعضای شورای شهر و کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت در تلاشیم تا با جذب اعتبار و جلوگیری از ورودی فاضلاب به داخل رودخانه‌های رشت ضمن جلوگیری از افزایش آلودگی در زرجوب و گوهررود، شرایط لازم به‌منظور جذب سرمایه‌گذار را از این طریق فراهم کنیم.

    *عذرخواهی از مردم به دلیل تعلل در انتخاب شهردار

    علوی با ابراز گلایه از عدم انتخاب شهردار رشت در ماه‌های اخیر گفت: حدود پنج ماه است که رشت بدون شهردار اداره می‌شود و بنده نیز به‌عنوان رئیس شورای شهر دراین‌باره مقصر بوده و از این بابت از شهروندان و مجموعه شهرداری رشت عذرخواهی می‌کنم.

    وی با تأکید بر اینکه باید با بازخوانی اتفاقات اخیر به‌گونه‌ای عمل کنیم که در آینده از اقدامات ما به نیکی یاد شود تصریح کرد: پس از ابلاغ آئین‌نامه جدید وزارت کشور پیرامون شرایط کاندیدهای تصدی شهرداری رشت، واحد حقوقی شورا و شهرداری موظف به پیگیری احراز صلاحیت این افراد بر اساس قانون جدید شده و پس از بررسی‌های انجام‌شده پنج نفر از جمع کاندیداهای تصدی این جایگاه احراز صلاحیت شدند.

    رئیس شورای شهر رشت با انتقاد از فرصت سوزی‌ها در انتخاب شهردار بیان کرد: ازنظر وزارت کشور شورای رشت دو فرصت سه‌ماهه را دراین‌باره ازدست‌داده و این موضوع فقط متوجه شورا بوده و بر اساس آئین‌نامه جدید وزارت کشور برخی از کاندیداهای تصدی شهرداری به‌خودی‌خود از چرخه خارج می‌شوند.

    علوی با اعلام اسامی افراد کاندید تصدی شهرداری رشت گفت: حمید باقری پور، رضا جمشیدی، اسدالله طهماسبی، مجتبی خدمت بین دانا و سید مسعود موسوی، حجت جذب، احمد رئیسی، رحیم شوقی، محمدعلی ثابت‌قدم، رسول جماعتی، رضا ساغری و سید جواد میرحسینی افراد کاندید تصدی شهرداری رشت بوده که از این جمع و بر اساس قانون جدید رحیم شوقی، محمدعلی ثابت‌قدم، رسول جماعتی، رضا ساغری و سید جواد میرحسینی احراز صلاحیت شده‌اند.

    *افتتاح نخستین درمانگاه هموفیلی رشت در دهه فجر

    عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با قدردانی از زحمات مجموعه شهرداری رشت اظهار کرد: مجموعه شهرداری رشت طی پنج ماه اخیر بدون حضور شهردار با تمام تلاش مشغول فعالیت بوده و از این بابت قدردان زحمات شبانه‌روزی آنان هستیم.

    وی به پروژه سرمایه‌گذاری شهربازی رشت اشاره کرد و گفت: برای پروژه شهربازی رشت با سرمایه‌گذار قرارداد همکاری منعقدشده و در دهه مبارک فجر امسال نیز نخستین درمانگاه هموفیلی رشت افتتاح می‌شود و امیدواریم شاهد راه‌اندازی چنین درمانگاه‌هایی به‌منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان باشیم.

    فاطمه شیرزاد با اشاره به رونمایی از مستند شهدای هنرمند و دیگر برنامه‌ها به مناسبت روز رشت تصریح کرد: پاک‌سازی رودخانه‌های شهر، اجرای تئاتر خیابانی و غیره از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت بزرگداشت روز رشت در دوازدهم دی برگزار می‌شود و امیدواریم مورد رضایت شهروندان قرار بگیرد.

    وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی باید به رودخانه‌های رشت اختصاص پیدا کند افزود: اخیراً طی نشستی با جمعی از مدیران دولتی، وعده‌های خوبی پیرامون احیا و ساماندهی رودخانه‌های رشت داده‌شده و امیدواریم این مهم به‌زودی محقق شود.

    عضو شورای اسلامی رشت راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌هایی در جنوب و شمال شهر را ازجمله اقدامات اساسی در کاهش ورود فاضلاب به داخل رودخانه‌های شهر دانست و گفت: این مباحث جزو اقدامات اساسی به‌منظور ساماندهی و احیای رودخانه‌های رشت است.

    شیرزاد با بیان اینکه اصرار بر روی برخی از گزینه‌ها موجب فرصت سوزی در موضوع انتخاب شهردار رشت می‌شود تصریح کرد: اگر واقعاً می‌خواهیم به شهروندان خدمت کنیم باید هر چه سریع‌تر موضوع انتخاب شهردار را به سرانجام برسانیم اما اگر قصد داریم فقط به نظرات شخصی خودمان بدون در نظر گرفتن صلاح شهروندان اصرار کنیم بهتر است به‌طور دسته‌جمعی استعفا داده و بیش از این شهروندان را آزرده‌خاطر نکنیم و یقین بدانیم که استعفای اعضای شورا موجب خرسندی افراد بسیاری ازجمله برخی از دستگاه‌ها و ادارات می‌شود.

    به گزارش گیل و دیلم، در این مراسم تعدادی از اعضای شورای شهر با اشاره به وجود ابهامات در آئین‌نامه جدید وزارت کشور پیرامون انتخاب شهردار تأکید کردند تا با بررسی جوانب و برطرف کردن شبهات به‌گونه‌ای عمل شود که حقی از افراد ضایع نشده و مباحث به‌گونه‌ای مطرح نشود که موجب خدشه‌دار شدن حیثیت و آبروی افراد شود.

    با موافقت اعضای شورای شهر گزینه‌های تصدی شهرداری رشت روز شنبه هفته آینده ساعت ۱۰ صبح با حضور در ساختمان میرزا خلیل رفیع به ارائه برنامه‌های خود می‌پردازند.

    به گزارش گیل و دیلم، طبق ابلاغ قانون جدید انتخاب شهرداران، پنج نفر از کاندیداهای تصدی شهرداری رشت احراز صلاحیت شدند.

    منبع: فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=40540

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *