×

۲۱ مترمکعب چوب آلات قاچاق در لاهیجان کشف شد

  • کد نوشته: 40873
  • ۱۳۹۷-۱۰-۱۸
  • 61 بازدید
  • ۰
  • رییس اداره منابع طبیعی لاهیجان گفت: ۲۱مترمکعب چوب آلات قاچاق جنگلی در لاهیجان از متخلفان کشف و ضبط شد. به گزارش گیل و دیلم ،اکبر معتدی حقی روز سه شنبه اظهار داشت : ماموران این اداره ماه گذشته (آذر ماه) دو مورد قاچاق چوب آلات جنگلی را در شهرستان لاهیجان شناسایی و اقدام به کشف […]

    ۲۱ مترمکعب چوب آلات قاچاق در لاهیجان کشف شد
  • رییس اداره منابع طبیعی لاهیجان گفت: ۲۱مترمکعب چوب آلات قاچاق جنگلی در لاهیجان از متخلفان کشف و ضبط شد.

    به گزارش گیل و دیلم ،اکبر معتدی حقی روز سه شنبه اظهار داشت : ماموران این اداره ماه گذشته (آذر ماه) دو مورد قاچاق چوب آلات جنگلی را در شهرستان لاهیجان شناسایی و اقدام به کشف و ضبط آن کردند و متخلفان به دادگاه معرفی شدند.
    وی خاطرنشان کرد:در یک مورد درختان جنگلی مستقر در حریم رودخانه در منطقه شکاکم لاهیجان قطع شده بودند که با تلاش ماموران حفاظت این اداره ، قسمتی از چوب آلات مقطوعه کشف و توقیف و در این خصوص متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.
    وی تصریح کرد: حجم درختان مقطوعه حاشیه رودخانه حدود ۱۹ مترمکعب بود ولی ماموران توانستند حدود ۱۰ مترمکعب از این چوب آلات را کشف و ضبط نمایند.
    وی اظهارداشت:در یک مورد دیگر حدود دو مترمکعب از چوب آلات جنگلی بدون مجوز قانونی که در یک دستگاه خودرو نیسان جاسازی شده بود توسط ماموران این اداره کشف و ضبط و اقدامات قانونی لازم در این زمینه نیز بعمل آمد.
    با وجود ممنوعیت بهره برداری از جنگل ها و درختان جنگلی در استان های شمالی به مدت ۱۰سال و با برخورد با متخلفان عرصه های جنگلی هرچند وقت قطع غیر قانونی درختان جنگلی و قاچاق چوب از جنگل های گیلان توسط افراد معدودی ادامه دارد. 
    شهرستان لاهیجان حدود ۱۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که عمدتا در مناطق کوهپایه ای و شیب دار واقع هستند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=40873

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *