×

وزش باد گرم و افزایش دما در گیلان تا دو روز پیش رو

  • کد نوشته: 41551
  • ۱۳۹۷-۱۱-۰۶
  • 64 بازدید
  • ۰
  • سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از وزش باد گرم گاهی شدید و همچنین روند افزایش دما در استان تا دو روز پیش رو خبر داد. به گزارش گیل و دیلم، مازیار غلامی عصر شنبه در گفت وگویی بیان داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه کم فشار […]

    وزش باد گرم و افزایش دما در گیلان تا دو روز پیش رو
  • سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از وزش باد گرم گاهی شدید و همچنین روند افزایش دما در استان تا دو روز پیش رو خبر داد.

    به گزارش گیل و دیلم، مازیار غلامی عصر شنبه در گفت وگویی بیان داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه کم فشار و تقویت آن تا روز دوشنبه در منطقه است بنابراین طی این مدت شرایط برای وزش باد جنوبی (باد گرم بویژه ارتفاعات و دامنه ها گاهی شدید) و روند افزایش دما مهیاست.
    وی ادامه داد: طی این مدت برای پاره ای نواحی جلگه ای بویژه طی ساعت های شب و صبح، پدیده مه و کاهش دید افقی پیش بینی می شود و طی امروز گاهی با عبور جریانات ناپایدار، در برخی مناطق افزایش ابر و بارش پراکنده مورد انتظار است.
    سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان امروز را در مناطق جلگه ای نیمه ابری تا ابری و مه آلود، گاهی با کاهش ابر و در ارتفاعات و دامنه ها صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد جنوبی عنوان و برای فردا (یکشنبه) نیز آسمان استان را صاف تا نیمه ابری، برخی مناطق جلگه ای مه، گاهی افزایش ابر، در ارتفاعات دامنه ها و در بعضی نقاط جلگه ای وزش باد گرم بویژه عصر و شب گاهی شدید پیش بینی کرد.
    غلامی بیشینه دمای استان طی شبانه روز گذشته را با ۱۷ درجه مربوط به منجیل و کمینه دمای فردا در استان را با دو درجه مربوط به دیلمان و جیرنده ذکر کرد.
    وی بیشینه دمای امروز رشت را ۱۴ درجه و کمینه دمای فردای مرکز استان را نیز شش درجه عنوان کرد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=41551

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *