×

سردخانه فرآورده‌های پلاسمای خون در لاهیجان افتتاح شد

  • کد نوشته: 42101
  • ۱۳۹۷-۱۱-۲۰
  • 89 بازدید
  • ۰
  • سردخانه نگهداری فرآورده‌های پلاسمای خون شرق گیلان با ظرفیت دو هزار واحد، در لاهیجان افتتاح شد. به گزارش گیل و دیلم احمد مرادی در گفت‌وگویی، از افتتاح سردخانه نگهداری فرآورده‌های پلاسمای خون شرق گیلان در لاهیجان خبر داد و اظهار کرد: این مرکزکه حدود ۵۰میلیون تومان هزینه داشته، خون و فرآورده‌های خونی شرق گیلان را در […]

    سردخانه فرآورده‌های پلاسمای خون در لاهیجان افتتاح شد
  • سردخانه نگهداری فرآورده‌های پلاسمای خون شرق گیلان با ظرفیت دو هزار واحد، در لاهیجان افتتاح شد.

    به گزارش گیل و دیلم احمد مرادی در گفت‌وگویی، از افتتاح سردخانه نگهداری فرآورده‌های پلاسمای خون شرق گیلان در لاهیجان خبر داد و اظهار کرد: این مرکزکه حدود ۵۰میلیون تومان هزینه داشته، خون و فرآورده‌های خونی شرق گیلان را در لاهیجان مدیریت می‌کند.

    مدیرکل انتقال خون گیلان افزود: در پلاسمای خون، داروهای ایمنی بدن برای برخی بیماری‌ها نظیر هموفیلی‌ها وجود دارد که باید ظرف یک ساعت نسبت به یخ زدن و منجمد کردن آن اقدام کرد تا قابل نگهداری شود، در غیر اینصورت باید امحا شود که این کار توسط دستگا‌ه‌هایی که برای این سردخانه خریداری شده، انجام می‌گیرد.

    مرادی گفت: مازاد پلاسمای خون از این سردخانه به انتقال خون استان و سپس به استان‌های دیگر و یا برای استخراج دارو به کشورهای اروپایی ارسال می‌شود که هم ارزش اقتصادی و هم صرفه جویی دارد و داروهای با ارزشی از آن بدست می‌آید.

    مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه پلاسمای خون سایر شهرهای شرق گیلان در این سردخانه نگهداری می‌شود و این امکان وجود دارد که باز هم نسبت به افزایش ظرفیت آن اقدام شود، تصریح کرد: این سردخانه شامل دستگاه‌های نگهداری پلاسما تا دمای منفی ۴۰درجه، دستگاه بلاست فریزر جهت فریز کردن پلاسماهای تولیدی و دستگاه سانتریفیوژ است که برای شهرستان لاهیجان خریداری و نصب شده است.

    وی ادامه داد: با راه اندازی این سردخانه بعد از این بیماران شهرهای رودسر، سیاهکل، لاهیجان، لنگرود و کیاشهر برای دریافت فرآورده‌های خونی نیاز ندارند که به مرکز استان مراجعه کنند بلکه نیاز آنها در این پایگاه فراهم می‌شود.

    مرادی یادآور شد: ظرفیت این سردخانه دو هزار واحد پلاسما است که بعد از رفع نیاز شرق گیلان، مازاد نیاز در صورت اعلام تقاضا به مرکز استان و سایر پایگاه‌های انتقال خون کشور ارسال خواهد شد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=42101

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *