×

فرماندار سیاهکل: مدیران کل در تصمیم گیری اعتبارات سهم شهرستان در حوزه بحران به شهرستان سیاهکل توجه ویژه ای داشته باشند

  • کد نوشته: 43685
  • ۱۳۹۷-۱۲-۲۴
  • 65 بازدید
  • ۰
  • جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان به منظور بررسی و حل مشکلات شهرستان درحوزه آسیب ها و خسارات ناشی از بحران سیل ، حوادث غیر مترقبه و کم آبی در فرمانداری برگزار گردید.  به گزارش گیل و دیلم به نقل از روابط عمومی فرمانداری سیاهکل، فرماندار سیاهکل در این جلسه بحث تصمیم سازی و تصمیم گیری  اعتبارات […]

    فرماندار سیاهکل: مدیران کل در تصمیم گیری اعتبارات سهم شهرستان در حوزه بحران به شهرستان سیاهکل توجه ویژه ای داشته باشند
  • جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان به منظور بررسی و حل مشکلات شهرستان درحوزه آسیب ها و خسارات ناشی از بحران سیل ، حوادث غیر مترقبه و کم آبی در فرمانداری برگزار گردید. 

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از روابط عمومی فرمانداری سیاهکل، فرماندار سیاهکل در این جلسه بحث تصمیم سازی و تصمیم گیری  اعتبارات در حوزه بحران و سهم شهرستان را امری مهم توصیف کرد و از مدیران کل خواست توجه و نگاه ویژه ای به شهرستان سیاهکل داشته باشند. 

    محمود صوفی افزود: انتظار داریم که تحویل و نظارت بر حوزه آب روستایی ۷ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان به امور آبفار انجام گیرد تا روستایی خارج از نظارت آب روستایی نباشد و برخوردار از بحث کمیت و کیفیت باشند. 

    وی با تبیین شرایط جغرافیایی و اقلیمی شهرستان خواستار توجه مدیران کل استانی به این شهرستان شد و از مدیرکل مدیریت بحران استان خواستند که در بحث آبخیزداری ، تامین آب شرب ،احیای سفره های زیرزمینی و جنگل ها و مراتع اعتبارات لازم را به شهرستان  اختصاص دهند و در زمینه خرید دیزل ژنراتور نیز در جهت رفع مشکل کم آبی و بی آبی در بخش دیلمان و پیرکوه همکاری و مساعدت داشته باشند. 

    ایشان به برداشت بی رویه در رودخانه ها و عدم برداشت شن و ماسه و رسوب آن را یکی از دلایل بروز خسارات دانست و تصریح کرد : احداث دیوار حائل و کف بند در بالادست و پایین دست در مکان هایی که موجب پیشگیری از بروز خسارات می شود باید در اولویت قرار گیرد تا از میزان تخریب و رانش جلوگیری شود.  

    فرماندار سیاهکل مردم شهرستان را مردمی شریف، با نجابت ، متمدن و سابقه تاریخی توصیف و با بر شمردن مشکلات در روستاها متذکر شد : برای رفع برخی از این مشکلات لازم است مدیرکل بنیاد مسکن در شهرستان حضور یافته و تلاشی بیشتر در افزایش درصد تخصیص اعتبارت داشته باشند .

    مهندس صوفی در نظر گرفتن مبلغ یازده میلیارد ریال برای آبرسانی شهر دیلمان در نظر گرفته شده است که در رفع مشکلات تامین آب در ایام پرمصرف تاثیرگذار خواهد بود . 

    فرماندار سیاهکل تخصیص اعتبار برای مدیریت آب های سطحی و پیشگیری از تخریب واحدهای مسکونی که در معرض  این آسیب قرار دارند ، ضرورت احداث دیوار حائل مسکن ۷۶ واحدی ، تسریع در تکمیل پروژه آسفالت مسیر اختصاصی کارخانه سیمان  را نیز متذکر شدند .

    در این جلسه گزارشاتی در خصوص جذب اعتبار تسهیلات موضوع بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه ، میزان جذب و پرداخت تسهیلات بانکی حمایتی از آسیب دیدگان سیل و حوادث غیرمترقبه ، میزان جذب اعتبارات جزء ۴۲ ردیف  ۵۳۰۰ تملک و دارایی سرمایه ای سال ۹۷ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در خصوص افزایش بهره مندی شهرستان در جذب این اعتبارات اخذ گردید

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=43685

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *